Iets moois voor iets droevigs

Marcelsch

Actieve deelnemer
Soms heb je van die momenten die je eigenlijk liever niet wil meemaken. Afgelopen week was helaas zo'n week.
Een collega is op een veel te vroege leeftijd overleden. Hij was echt een natuurmens, dus werd mij gevraagd een houten bordje te maken voor in het bloemstuk.
Ook het bloemstuk hebben wij laten maken bij een bloemist die heel goed kan aanvoelen wat iemand wil.
Genoeg gepraat, de foto's

FECC6E12-8FB7-454B-8B01-DE5E5C8484F2.jpeg
Omdat er allemaal redelijk vel haast bij was heb ik als basis een schaaldeel genomen die al een tijdje binnen lag.
Hier een plakje tussenuit gezaagd

590E79ED-C9F6-46FF-AC1E-BB6FC2414FFE.jpeg
Even het schatje ter hand genomen om het plankje mooi vlak te schaven.

D5F131FF-4C5B-4236-9DB7-03225106CE55.jpeg
Na de tekst met een potloot ingetekend te hebben in eerste instantie met de guts geprobeerd. Dit gaf wat teleurstellende resultaten...dus de bovenfrees maar ter hand genomen. Wilde eigenlijk alles met het handje doen, maar er was helaas geen tijd om andere manier te proberen. Maar resultaat mag er zeker zijn uit de hand met de bovenfrees!

485EC840-A670-4871-9993-47E6C313B86D.jpeg
Aan de achterzijde met de hand, wederom na met potlood de tekst erop te hebben gezet, ingebrand met een speciale bout.

5EF1FAFB-CFFC-4F5D-A902-A3375B5C411E.jpeg
Omdat het toch ook buiten moest liggen en het weer nou niet echt heel fantastisch was afgelopen week...het plankje opgeschuurd en in 2 dunne lagen Osmo gezet met een doekje.

CFCC5817-8F73-443B-9165-39B348C70132.jpeg
Met een mooi bergsporttouwtje het plankje aan het bloemstuk kunnen hangen.
Ik heb geen foto ter plaatste kunnen maken, maar gelukkig nog wel één in de kofferbak met bloemstuk.
Gelukkig in een kort tijdsbestek iets moois kunnen maken!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.