Hier wat foto's van mijn aanschaf, de tafel is duidelijk gebruikt (komt uit 2003 volgens het typeplaatje) dat zie je aan de fijnere zaken zoals de fijnafstelling van de lengte aanslag en trekinrichting die niet helemaal soepel loopt. Verder klinkt de motor erg soepel. Ik heb zoals op de foto te zien is (berg zaagsel) de zaag gelijk gebruikt om paar meter grenen te schulpen dit ging erg soepel. Ik merk niks van instabiliteit van de tafel waar wel is over wordt gesproken tegenover de Erika.
Wat ik ook mooi vind is hoe compact de tafel is, hij pas met gemak in de achterbak van een Ford Focus hatchback.
Er is 1 ding dat ik niet zo doordacht vind is hoe je de aluminiumplaat eruit moet halen. Dit doe je door middel van een draaiknop onder het blad en een haak die je dan weg moet schuiven. Dit maakt het wisselen van een zaagblad niet heel makkelijk.
Vragen die ik heb:
1. De blokeringsknop van het zaagblad blokkeert net niet goed lijkt wel. Hij schoot er paar keer uit voordat ik het blad los had. Is dit onwennigheid van mij of bekend?
2. Het spouwmes krijg ik niet helemaal vast, kan hem naar beneden duwen. Hoort dit? Zo niet dan zet ik er een ringetje tussen.
Edit: Zie net dat er nog een spouwmesplaat op hoort en dan pas de schroef, die mist dus.
3. De slang die er bij zat splits zich in tweeën, zodat je dus boven en onder afzuiging hebt. De aansluiting naar de stofzuiger is breder, dan die van mijn Festool midi. Als ik hier een verloopstuk voor koop, is de zuigkracht van de midi dan wel genoeg?
4. Waar kan ik informatie vinden om zaag te ijken, met name de verstelling van de zaag staat bij de 0 aanslag op 1 graden?
5. Is er een handleiding van de lengteaanslag cs 70 LA ik voel me erg stom, maar snap niet hoe de fijnafstelling werkt.