Iemand al ervaring met deze PARKSIDE Multitool 12V?

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.535
254
Heeft al ervaring met deze PARKSIDE Multitool 12V?
Zoja, wil je dat dan delen?

1593524589341.png
 
Laatst bewerkt:

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Ik heb zelf een makita 18v multitool
Met de 3Ah accu is ie met 20 minuten leeg.
Het is dan ook vooral voor de lastige hoekjes en 'dingetjes'
Deze machine met de zelfde prijs als 2 zaagbladen van makita zou ik niet aan beginnen.
Let op dat er nog kosten voor een accu en lader bijkomen als je die niet hebt.
 

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.373
830
69
Veldhoven
Ik heb hem gekocht omdat hij toen voor een tientje minder een accu met lader had. Heb hem gebruikt voor piepkleine klusjes. Zit een soort van softstart op. Ben er best wel blij mee. Maar nogmaals: kleine klusjes. Heb er nog geen accu mee leeg getrokken.
Ik heb heel erg veel machines van deze lijn. 200% tevreden en blij!!!!!
 

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.535
254
Ik heb inmiddels ook eea van de 12 en 20 Volt lijn. Nog niet echt veel gebruikt, maar 1e indrukken zijn erg goed. Zeker als het niet je hoofdmachines zijn maar voor gewoon erbij. Gewoon omdat het kan.

Misschien wordt het deze 12 Volt of mss wel de 20 Volt uitvoering.

Iemand daar ervaring mee?
 

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.373
830
69
Veldhoven
Sorry, ik heb op mijn gsm scherm gemist dat het om 12 Volt ging. Ik heb veel in de 20 Volt serie. 12 Volt zou ik vanaf blijven. Ik ben mijn Makita 10,8 Volt serie ook aan het opruimen.
 

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.373
830
69
Veldhoven
Heeeej, dat is weer een nieuwe. Ik heb een groene. Hij bevalt trouwens zó goed dat ik de bevestiging van mijn meeste zaagjes open heb geslepen. De Bosch op 230 Volt gaat in de verkoop, denk ik.
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.713
817
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Heeeej, dat is weer een nieuwe. Ik heb een groene. Hij bevalt trouwens zó goed dat ik de bevestiging van mijn meeste zaagjes open heb geslepen. De Bosch op 230 Volt gaat in de verkoop, denk ik.
Nee hoor is zo"n 3 jaar terug uitgekomen heb hem toen meteen gekocht net zoals de cirkelzaag, accutol en haakse slijper. En als de repricozaag weer aangeboden word koop ik die ook gelijk(performance is brushless).
Ik heb nog het type met de performance accu's dwz een iets ander systeem met 2 soorten accu's 2.5 ah en 5 ah
De huidige performance machines werken nu op de X20 v serie.

Groetnis, Roeland
 

robvansuilen

Actieve deelnemer
29 nov 2018
208
82
Ik heb de groene variant an de x20v serie alweer een tijdje. Wordt al jaren gerbuikt met de verbouwing van ons huis. Vandaag nog wat zolderplanken eruit gezaagd. Best een krachtige machine. Ik heb ook zowel alle x20v apparaten destijds gekocht en kan wel aanraden een 5Ah accu op deze te gebruiken. Hij is best hongerig.
 
  • Leuk
Waarderingen: qvans

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.535
254
Via YT heb ik begrepen dat de 20V Performance (zwart) andere accus voert dan de groene 20V uitvoering.

1593555866583.png


Ik zou dan wel voor de groene 20V gaan. Gewoon voor erbij op locatie. De Fein met snoer heb ik ook altijd nog. Ik ga niet helemaal blind op alle machines van Parkside omdat de levering van accus niet echt zeker is. Met de groene versie valt de financiele schade eventueel later mee.
 

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.373
830
69
Veldhoven
Momenteel heb ik van de "Groene Parkside" serie de volgende machines:
Klopschroefmachine.
Decoupeerzaag.
Haakse slijper.
Multizaag.
Heggenschaar.
Telescopische heggenschaar.
Reciprozaag.
4 accu's van 2 Ah
2 accu's van 4 Ah
Dubbele snellader.
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.713
817
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Via YT heb ik begrepen dat de 20V Performance (zwart) andere accus voert dan de groene 20V uitvoering.

Bekijk bijlage 88631


Ik zou dan wel voor de groene 20V gaan. Gewoon voor erbij op locatie. De Fein met snoer heb ik ook altijd nog. Ik ga niet helemaal blind op alle machines van Parkside omdat de levering van accus niet echt zeker is. Met de groene versie valt de financiele schade eventueel later mee.

Ja de eerste serie heeft speciale accu die ook sterker zijn 2.5 ah tegen over 2 ah en 5 ah tegen over 4 ah.
Maar de huidige tweede serie performance werkt op de X 20v serie van parkside.
Ik had ook een Fein met snoer die heb ik na een jaar gebruik van de performance de deur uitgedaan. Als je eenmaal gewend(verwend) bent zonder snoer wil je niets anders meer.
Voor het verkrijgen van de accu's ben ik niet zo bang voor de X 20 v serie zijn 2 sterkte accu's goed verkrijgbaar en voor de performance is de 5 ah accu gewoon verkrijgbaar. De X v20 heeft ook een snel laadstation (dubbel) die 2 accu's tegelijkertijd laad de 2 ah een half uurtje de 4 ah een uurtje.
Als je al accu's uit de Xv20 serie hebt kun je ook een machine kopen zonder accu, helaas is de multitool zonder accu nu niet leverbaar(performance) de gewone multitool 20v zit momenteel ook niet in het assortiment.
Dat is een minpuntje van de Lidlshop het komt in golven dat wil zeggen het ene moment wel leverbaar het andere moment niet dat kan zelfs een paar uur tussen zitten. Maar als je geduldig bent de cyclus herhaalt zich en de producten worden weer opnieuw aangeboden dus snel je slag slaan is het devies.

Groetnis, Roeland
 

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.535
254
Fijn al die bruikbare info :love:

En welke type zaagjes gebruiken jullie ervoor? En waar te koop?

Deze hieronder van Ecotools zien er wat anders uit, maar passen die?

1593599678796.png
 

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.535
254
Bedoel je deze van Werckmann?
Maar deze zijn toch al open? Wat bedoel je precies?

1593609811614.png
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.