ideetjes gezocht voor korte eiken balkjes/blokken

Belgje

Actieve deelnemer
8 jul 2016
241
86
hallo,

van een ander projectje heb ik deze stukken eiken balk over. De balken zijn meer dan 100 jaar oud en hebben behoorlijk wat karakter. Zou zonde zijn om ze weg te doen. Van het kleinste stuk (21cm) heb ik een lamp gemaakt. Van de andere zou ik ook nog lampen kunnen maken maar misschien hebben jullie nog andere leuke ideeën?

hout.jpg

(Lamp: peer ontbreekt nog, hier komt zo'n bolle lamp van 9cm doorsnee op)
lamp.jpg
 

thomasz

Post veel
11 apr 2015
2.005
824
Omgeving Leiden
Niks van maken, gewoon laten zoals ze nu zijn. Kan als standaard gebruik worden voor een plant, zodat die niet meer op de geluidsboxen staat. Of gewoon, zo neerzetten zoals ze zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Belgje

Efvee

Actieve deelnemer
9 jun 2021
733
289
RegioRotterdam
Buitenkant zo laten maar met fijne zaag ('onzichtbaar') plak eraf zagen en dan uithollen om er een stiekem kastje van te maken voor een fles jenever en een paar glaasjes.
Flinke plant erop en de naad valt niemand op.
 

Smoeshaan

Nieuw lid
25 apr 2021
15
4
NL
Gebruiken als sokkel voor een mooi kunstwerkje of beeld.
Of in schijfjes zagen en dan heb je mooie onderzetters of naambordjesvoor een laser (goed behandelen, of eventueel met in epoxy gieten)
Of een kistje, dus de “deksel” eraf zagen en dan uithollen, of van ieder kant een plankje eraf zagen en dan weer samenstellen tot een kistje. Bij dat laatste wel de nerf en tekening in de gaten houden.
En nu de uitsmijter: een radio. Bestel de componenten voor een Bluetooth radio, zaag de voor en achterkant eraf, uithollen, elektronica erin, de voorkant netjes afsluiten met bijvoorbeeld een soort gaas wat op oude radio’s zit of een stof of een Japans mozaïek van hout, of hetgeen wat je eraf hebt gezaagd met een opening voor de speaker.
 
  • Leuk
Waarderingen: Belgje

thomasz

Post veel
11 apr 2015
2.005
824
Omgeving Leiden
Of in schijfjes zagen en dan heb je mooie onderzetters of naambordjesvoor een laser (goed behandelen, of eventueel met in epoxy gieten
Nou, moet een balk die honderd jaar oud is en waarschijnlijk ook zo lang een dak of vloer heeft getorst, in schijfjes eindigen? Om je drankje op te zetten? Daar heb ik zo mijn bedenkingen bij.
 
  • Leuk
Waarderingen: Belgje

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.091
403
Maakt niet uit wat je er mee doet zolang het maar niet in de kliko eindigt is het nuttig.

die voorste zou ik overigens wel een nachtje in de oven leggen op 100 graden zodat alle beestjes zeker dood zijn voordat ik hem bij mijn andere hout zou opslaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Belgje

Belgje

Actieve deelnemer
8 jul 2016
241
86
@boertje125

Ik heb deze balken al een paar jaar in mijn kot staan. De gaatjes van de houtworm zijn van vroeger, er zitten er geen meer in.

Overigens heb ik ook nog 2 zo'n balken van 150cm liggen, waar ik ook nog vanalles mee kan. Ik kom ook niet verder dan bankjes zoals dit.20211007_214933.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.