Hulp nodig met houten stoelpoot

Maryam

Nieuw lid
1 okt 2023
5
1
Helmond
Hi,

Hier een leek die graag advies wil. De stoelpoot op de foto was helaas doordat de schroef verbogen was scheef gaan staan. Ik heb geprobeerd een nieuwe schroef erin te draaien echter blijft de schroef doordraaien en blijft de poot ten opzichte van de andere poten korter. Ik weet niet wat ik verkeerd doe maar zou graag hulp willen.

Gr Maryam
 

Bijlagen

  • 892AEBC7-7103-4562-BAAD-F2815404B205.jpeg
    892AEBC7-7103-4562-BAAD-F2815404B205.jpeg
    116,9 KB · Weergaven: 55
  • 08A89FFA-655D-43D7-8669-8BD2D8E3F36E.jpeg
    08A89FFA-655D-43D7-8669-8BD2D8E3F36E.jpeg
    117,2 KB · Weergaven: 55
  • DB4883D6-482D-4D4F-9A7B-391A605E9B6C.jpeg
    DB4883D6-482D-4D4F-9A7B-391A605E9B6C.jpeg
    121,7 KB · Weergaven: 55

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.375
832
70
Veldhoven
Heeej leuk een nieuw lid uit de kattenstad.
Welkom!
Ik begrijp hem niet helemaal. Maar moet toch niet moeilijk zijn? Is die zwarte beugel verbogen?
Als je de stoel kunt vervoeren, kun je bij mij langs komen in Veldhoven. Dat is via de A67 30 km.
Binnendoor over de Helmondweg is iets korter, maar omslachtiger.
Geen kosten. Gewoon leuk om anderen te helpen.
Stuur maar pb als je er niet uit komt met anderen.
 

Maryam

Nieuw lid
1 okt 2023
5
1
Helmond
Hahahah! 🫣

Het zwarte onderdeel is niet verbogen. Ik heb de schroef in de poot bevestigd en daarna in het zwarte onderdeel. Echter als ik het zwarte onderdeel en poot vastzet aan de stoel is de poot te kort en de schroef blijft doordraaien. Als ik de stoel
Op de poten zet is de poot niet stevig en wankelt de stoel.

Dat is super aardig van je zeg, als ik er niet uitkom zou ik daar zeker gebruik van willen maken 🙌🏽 Veel dank
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.622
1.141
Fryslân
Het lijkt mij, dat de schroef is doorgedraaid, en het hout/schroefdraad in de poot kapot heeft gedraaid.
Je kan een nieuw passend stuk hout in de poot lijmen, en daarna opnieuw gaan voorboren met de binnendiameter van de schroef.
Zo krijgt je schroef weer hou(t)vast.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.108
2.615
Het lijkt alsof er bij de zwarte beugel bevestiging aan de stoel 2 schroeven of schroefkoppen ontbreken. Voor de poot kan je het gat wat dieper boren en er een wat langere stokschroef in draaien. Ik zou dat met bijvoorbeeld bison 2 componentenlijm doen. Dat is zo'n dubbel tubetje in blisterverpakking bij de bouwmarkt. Als de lijm is uitgehard, steek je het stokanker door het zwarte beugeltje, ringetje er op, moertje er op en aandraaien.
 

Maryam

Nieuw lid
1 okt 2023
5
1
Helmond
Het lijkt mij, dat de schroef is doorgedraaid, en het hout/schroefdraad in de poot kapot heeft gedraaid.
Je kan een nieuw passend stuk hout in de poot lijmen, en daarna opnieuw gaan voorboren met de binnendiameter van de schroef.
Zo krijgt je schroef weer hou(t)vast.
dank je wel, ik heb er een plug ingedaan :), dit zorgde er wel voor dat de schroef niet meer doordraaide. Echter past nu niet de hele schroef erin. Ik zal eens kijken of jouw tip helpt. dank je wel
 
  • Leuk
Waarderingen: jelmer

Maryam

Nieuw lid
1 okt 2023
5
1
Helmond
Het lijkt alsof er bij de zwarte beugel bevestiging aan de stoel 2 schroeven of schroefkoppen ontbreken. Voor de poot kan je het gat wat dieper boren en er een wat langere stokschroef in draaien. Ik zou dat met bijvoorbeeld bison 2 componentenlijm doen. Dat is zo'n dubbel tubetje in blisterverpakking bij de bouwmarkt. Als de lijm is uitgehard, steek je het stokanker door het zwarte beugeltje, ringetje er op, moertje er op en aandraaien.
Ik heb alle poten gecheckt en ze hebben allemaal geen schroefkoppen. Ik ga het proberen, dank je wel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.