Hulp gezocht voor balkenschuif? Nieuwe vlonder op zo weinig mogelijk palen!

dirkvanbergen

Actieve deelnemer
26 jan 2021
211
100
Als je dan ook gelijk je draadeind(en) tbv je voeplaat of -beugel mee instort kun je vrij vlot je kolommen monteren. Boren nabij randen in redelijk verse beton geeft nog wel eens vervelende problemen.....
Zo duur zijn die poeren niet relatief tot de kosten van het hele project. Dan vind ik het iets te veel DIY voor onze eerste keer beton storten om ook er voor te zorgen dat die draadeinden netjes recht staan :)

Emilio

Oud hout
1 nov 2012
2.738
513
Dordrecht
Zo duur zijn die poeren niet relatief tot de kosten van het hele project. Dan vind ik het iets te veel DIY voor onze eerste keer beton storten om ook er voor te zorgen dat die draadeinden netjes recht staan :)
Prefab poeren staan niet vast, dus dit is een veel betere oplossing. En die draadeinden bindt je gewoon aan je wapening en zet je vast aan bekisting met een plankje met gat waar je hem oo vastbout.

dirkvanbergen

Actieve deelnemer
26 jan 2021
211
100
Prefab poeren staan niet vast, dus dit is een veel betere oplossing. En die draadeinden bindt je gewoon aan je wapening en zet je vast aan bekisting met een plankje met gat waar je hem oo vastbout.
Wel als ik dat beton er omheen stort toch? 🙃Dacht als ik mijn geul graaf, een stoeptegel waterpas leg, en dan die poer daarom neerzet, hij wel goed moet staan en niet aan de wandel gaat als ik het beton eromheen kieper?

dirkvanbergen

Actieve deelnemer
26 jan 2021
211
100
Nee, want je wapening loopt niet door, het gaat om trek niet om druk.
Ik denk dat ik het snap. Dus dan als ik dus zo'n 20cm dikke laag op 60cm diep stort, met wapening (precies zoals in dat filmpje), dan zou ik wel dat kunnen gebruiken als *basis* voor die poeren? En de rest van dat gat opvullen met aarde ofzo of zan

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.