Hulp gevraagd zagen alupannels

keesfrees

Actieve deelnemer
1 mei 2021
215
50
Grönnen
Er zit (nu wel) een blad op met negatieve tanden, maar het was zo maar een losse opmerking.
Dit is typisch een zaag voor afkorten, maar, geen idee, waarom zou dat een vreemde gedachte zijn. ?

Ik ben nog wel benieuwd naar je freesexperiment.
Dan zal ik morgen een foto maken van een gefreesd proefstukje wat hier in de demo bak ligt.
Dan is het ook nog zo dat er vele fabrikanten zijn van deze soort plaat.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dencom

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.718
2.579
Gaanderen
Zie pag. 7 hier wordt geadviseerd over zaagbladen. Was je zelf ook bij zoiets uitgekomen destijds?
Het is lang geleden en wij hadden best een ruim assortiment zaagbladen van Dimar (rvs frezen)
Ik heb even na de spec van dat blad op pagina 7 gekeken en zoiets zat niet in het assortiment.
Zelf zou ik toch eens zo'n freesje proberen. Wat ik wel vind is dat er weinig tanden op dat blad zitten. Mij is altijd verteld: dun materiaal is veel tanden. Toch weet ik nog uit de test dat er niet heel veel verschil in zat.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.509
968
Riemst
Is dit niet de oplossing voor jou vraag?
Je mag ook bij mij komen, maar denk dat mijn Hammer C31 net niet goed en groot genoeg gaat zijn.
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Dencom en ZotVanHout

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.136
2.624
Ik weet je zaagopstelling niet, maar kan je niet even een simpele schuifbak maken om die kopkanten te zagen?
 

Dencom

Actieve deelnemer
13 aug 2020
332
132
Bocholt (Kaulille) Belgie
Is dit niet de oplossing voor jou vraag?
Je mag ook bij mij komen, maar denk dat mijn Hammer C31 net niet goed en groot genoeg gaat zijn.
Nou als je het aandurft op jouw hammer, dan denk ik dat dat wel gaat lukken. En ik vind het sowieso prachtig om de machine eens in het echt te zien. Moet gewoon gaan upgraden.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.509
968
Riemst
Nou als je het aandurft op jouw hammer, dan denk ik dat dat wel gaat lukken. En ik vind het sowieso prachtig om de machine eens in het echt te zien. Moet gewoon gaan upgraden.
Met een daktand zaagblad zou het moeten lukken.
Het is wel in Riemst, dus een uurtje rijden van Kaulille.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.