Als de witte kunststofbekleding toch de originele is lijkt het mij de moeite om eens de exacte buitendiameter van de wielen op te meten en te vergelijken met een "goede" machine. Ofwel gaat daar een verschil te zien zijn, of anders is er al tijdens de bouw iets fout gelopen met de maatgeving van de uitsparingen in de behuizing. Een mm meer of minder in buitendiameter van de wielen gaat al heel wat verschil geven.
Behuizing lijkt ook frame te zijn, de draaipunten van de wielen zijn dus vast bepaald, daar valt vermoedelijk niks aan te regelen. Het zal dus de buitendiameter of de behuizing zijn die moet aangepast worden.
De zaaggeleiding gebruiken om het zaaglint te bedwingen is geen goed idee, dat genereert enkel maar extra warmte in het zaaglint door het constante (slepende) contact. Zij- en achtergeleiding zijn daar niet voor bedoeld, die dienen enkel om het zaaglint tijdens het zagen te begrenzen, onbelast draaiend moet er tussen geleiding en lint altijd een minimale speling zijn, juist om die constante wrijving te vermijden.
Het simpelste is gewoon om met een paar streken van de vijl de uitsparingen iets ruimer te maken, is vijf sec. werk, en de zaaglinten kunnen voortaan zonder geklooi vrijlopen.
Mvg,
André
Behuizing lijkt ook frame te zijn, de draaipunten van de wielen zijn dus vast bepaald, daar valt vermoedelijk niks aan te regelen. Het zal dus de buitendiameter of de behuizing zijn die moet aangepast worden.
De zaaggeleiding gebruiken om het zaaglint te bedwingen is geen goed idee, dat genereert enkel maar extra warmte in het zaaglint door het constante (slepende) contact. Zij- en achtergeleiding zijn daar niet voor bedoeld, die dienen enkel om het zaaglint tijdens het zagen te begrenzen, onbelast draaiend moet er tussen geleiding en lint altijd een minimale speling zijn, juist om die constante wrijving te vermijden.
Het simpelste is gewoon om met een paar streken van de vijl de uitsparingen iets ruimer te maken, is vijf sec. werk, en de zaaglinten kunnen voortaan zonder geklooi vrijlopen.
Mvg,
André