Hulp bij het vinden van kantenband

W. Neeleman

Nieuw lid
28 mei 2022
5
0
Ridderkerk
Goedenavond.

Ik ben als particulier opzoek naar een klein aantal meters ABS of PVC (mat) witte kantenband om handmatig aan te brengen.

Ik heb een inbouwkastje te maken - 525 x 600 mm - waarbij ik aan de zichtzijde de diktekant wil voorzien van kantenband om het geheel een beetje duurzaam te houden (dus circa 2,5 tot 3,0 strekende meters). Het plaatwerk zelf is 25mm dik okoume multiplex met HPL beplakt.

Nou zag ik op AliExpress dat voor een redelijke prijs men zoiets dergelijks kan aanschaffen... maar dat ik dan wel een maandje geduld zou moeten hebben op de levering ervan. Zie: 16/32feet White Furniture Veneer Edge Banding, PVC Veneer Roll with Hot Melt, Easy Application and Flexible

Ik wil toch graag de kast in de aankomende weken gaan installeren om zo verder te kunnen komen met onze verbouwing.

Is er iemand die mij zou kunnen verwijzen richting een verkoper / meubelmaker e.d. waar ik zoiets een stukkie sneller zou kunnen aanschaffen?

Bij voorbaat dank.
 

Bijlagen

  • H80fe6c0ea0aa41419eb2650fec21096cs.jpg_640x640q90.jpg
    H80fe6c0ea0aa41419eb2650fec21096cs.jpg_640x640q90.jpg
    31,2 KB · Weergaven: 4

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.138
850
Ulvenhout
Ik zou even bellen met kantenband.com
Ik had laatst een vraag en werd keurig te woord gestaan. Ik weet niet of er een minimum is dat je moet afnemen, maar daar kan je het over hebben wellicht.

Anders een locale meubel- of keukenmaker in de buurt?
 

W. Neeleman

Nieuw lid
28 mei 2022
5
0
Ridderkerk
Misschien is dit iets. Wel duur.

Of misschien staat hier iets bij:
Amazon biedt enkel de dunne (0.4mm) melamine kantenband aan. Dat vindt ik persoonlijk wat minderwaardig en kwetsbaar als zichtbare kantafwerking.

Decopanel lijkt wel het een en het ander aan te bieden inderdaad maar voor EU 2,80 p/m + 6,95 verzendkosten + 9,95 afrolkosten kom ik inderdaad voor een paar metertjes duur uit de bus.
Ik zou even bellen met kantenband.com
Ik had laatst een vraag en werd keurig te woord gestaan. Ik weet niet of er een minimum is dat je moet afnemen, maar daar kan je het over hebben wellicht.

Anders een locale meubel- of keukenmaker in de buurt?
Ja, kantenband.com was ik op mijn internetzoektocht ook meerdere malen tegengekomen. Op de website bieden zij enkel hele rollen aan voor zakelijke afname. Wellicht als ik zou bellen ja dat ze mij toch nog verder kunnen helpen.

Heb ook een drietal meubelmakers bij mij in de regio erover gecontacteerd. Twee gaven direct geen gehoor en 1 (Gejoform in Ridderkerk) was mij zeer behulpzaam. Zij hebben geholpen het HPL mooi splintervrij op maat te krijgen maar ABS kantenband voor 25mm plaatwerk konden zij mij helaas niet mee helpen.

Mocht er hier toevallig één gevestigd zijn in de regio Rotterdam of omstreken die een paar meter passend wit kantenband kan missen voor een zacht prijsje?
 
Laatst bewerkt:

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.096
1.934
Klein-Brabant, Vlaanderen
Gejoform in Ridderkerk was mij zeer behulpzaam. Zij hebben geholpen het HPL mooi splintervrij op maat te krijgen maar ABS kantenband voor 25mm plaatwerk konden zij mij helaas niet mee helpen.
als bedrijf kunnen zij bij de groothandel terecht
ik krijg steeds reclame van Ostermann.eu | Shop for edgings and carpentry products dat zij kantenband (kwasi) per m verkopen
alles wat er bij hoort en komt, gaat jou meer kosten dan die paar euro's voor een paar m kantenband
maar ja, je koopt geen rol omdat je slechts een paar m nodig hebt
 

W. Neeleman

Nieuw lid
28 mei 2022
5
0
Ridderkerk

W. Neeleman

Nieuw lid
28 mei 2022
5
0
Ridderkerk
als bedrijf kunnen zij bij de groothandel terecht
ik krijg steeds reclame van Ostermann.eu | Shop for edgings and carpentry products dat zij kantenband (kwasi) per m verkopen
alles wat er bij hoort en komt, gaat jou meer kosten dan die paar euro's voor een paar m kantenband
maar ja, je koopt geen rol omdat je slechts een paar m nodig hebt
Inderdaad en een grootverbruiker ben ik zeker niet.

Ik snap ook dat het werkende mensen zijn die geld moeten verdienen met hun tijd. Ik ben dan ook blij als ze mij kunnen helpen maar even goede vrienden als ze dat liever niet doen.
 

jorisvh

Post veel
ABS kantenband van 1mm dik en 33mm breed in een uni-kleur kost zakelijk per rol van 75-100-150m 1,00-1,50€ per lopende meter.
als je een webwinkel vindt die per m ipv per rol verkoopt zal je al snel 2,00-3,00€/lm + 5-10€ “afsnijkosten” + 5-10€ verzending betalen, m.a.w. een veelvoud van de waarde van de kantenband zelf.
ik denk dat je best een bedrijf in je buurt zoekt en daar eens vriendelijk lacht.
neem je panelen mee, voor hetzelfde geld willen ze ze snel door hun afplakmachine steken en dan is het ineens mooi afgefreesd.

die van Ali is voorgelijmde. Ik zou er niet vanuit gaan dat je die met een strijkijzer vlot gelijmd krijgt. tegen dat de warmte door 1mm ABS is om de lijm voldoende te smelten, is je kantenband al heel heet.
zo’n kleine lengtes kan je beter met contactlijm 2-zijdig doen ipv voorgelijmd kopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Wim Kluck

houtdraaierke65

Actieve deelnemer
8 apr 2018
592
138
58
Linter
Kavec lijkt enkel aan zakelijke klanten te verkopen? Er dient voorafgaande afname een account te zijn aangemaakt. Oudsbergen is ook wel iets te ver voor mij om aan te rijden, ik zit zelf in Ridderkerk de regio Rotterdam.

Toch bedankt voor jullie snelle reacties!
Neen hoor, gewoon telefonisch contact opnemen. Verkopen per meter en versturen over over gans Europa
En anders wil ik het wel gaan ophalen. Kom ongeveer dagelijks in Rotterdam.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.