Hulp bij Harwi platenzaag

Designtegels

Nieuw lid
30 sep 2025
3
0
Breda
Hoi allemaal,
Wij hebben recent een Harwi plaatenzaag gekocht, oud beestje uit 2006 meen ik. Zaagt op zich prima maar we zouden heel graag eens iemand laten meekijken omdat we een paar issues hebben zoals dat de stofafvoer niet super werkt, er zijn een paar rollers defect en zou zijn er nog wat kleine zaken / vragen.
We zouden het erg fijn vinden wanneer een ervaren houtbewerker met veel ervaring met Harwi zagen eens zou kunnen meekijken, misschien wel wat onderhoud zou kunnen geven en wat tips over de juiste manier van gebruik. Ook al kan mijn collega er redelijk mee uit de voeten, ik denk dat het alleen maar goed is als een ervaren persoon wat meer zou kunnen vertellen en wellicht een oplossing heeft voor hetgeen we nu tegenaan lopen.

Wij zitten in Breda dus mocht daar iemand in de buurt wonen, tijd en zin hebben... dan zou dat top zijn! Natuurlijk zijn we bereid om ervoor te betalen!
Alvast dank voor jullie hulp!

Groeten,
Martijn Dijkstra

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.765
1.122
71
Veldhoven
Ik kwam vroeger op weg naar mijn werk in Helmond langs Harwi.
Harwi bestaat nog steeds. Ze zitten alleen tegenwoordig in Deurne, dus in elk geval in de provincie!

• Leuk
Waarderingen: Designtegels

Designtegels

Nieuw lid
30 sep 2025
3
0
Breda
Dit gaat over een wandzaag? Wat heb je er voor afzuiger achter?
Hoi Chevy66, het gaat om een wandzaag inderdaad, ik heb er wat foto's bijgedaan, ook van de afzuiging.
De zaag komt uit 2000 zie ik nu...maar goed, hij zaagt echt prima verder.

Bijlagen

• IMG_3510.jpg
    IMG_3510.jpg
    75,7 KB · Weergaven: 23
  • IMG_3508.jpg
    IMG_3508.jpg
    96,2 KB · Weergaven: 21
  • IMG_3507.jpg
    IMG_3507.jpg
    90,8 KB · Weergaven: 18
  • IMG_3506.jpg
    IMG_3506.jpg
    109 KB · Weergaven: 19
  • IMG_3505.jpg
    IMG_3505.jpg
    67,7 KB · Weergaven: 20
  • IMG_3504.jpg
    IMG_3504.jpg
    117 KB · Weergaven: 23

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.405
823
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Een forum met alleen vragen en daarna een antwoord 'ik ben geholpen' zou minder fijn zijn dan dit forum, dus misschien is het een idee om voor de volgende eigenaar/vragensteller van zo'n platenzaag hier even wat je geleerd/opgelost hebt op te schrijven?

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.