How it's made: Cirkelzaagbladen

pepijn

Actieve deelnemer
3 nov 2010
169
4
Leuk om te zien, nooit geweten dat er zoveel tijd in gestoken wordt om een zaagblad te maken.
Ik zal nog even zoeken naar een filmpje over hoe fineer geschaafd wordt wat ik enige tijd geleden op discovery zag.
 

Dries Haneborst

Actieve deelnemer
14 jun 2010
185
0
En dan vraag je je ook af hoe ze die zaagbladen set van de aldi gemaakt hebben:

Foto-BVOTNLQH.jpg


Die lagen me in de winkel aan te staren, met hun prijskaartje van 6 euro :? ( in de aanbieding).

210mm diameter, 30mm as, 2 reduceerringen van 16 en 20 en een sjieke koffer :lol:.
Komend weekend maar eens proberen met de cs70.
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Hallo Dries

Als je dit heb gezien dan snap je waarom de betere zagen ook zo veel duurder zijn. Ik zag in een flits FESTOOL , goed kijken hoor :?: :?:
Ik denk dat de aldi"s alleen zijn uitgesneden en daarna in de doos gegooit.

Hartelijke groet Hugo
 

Dries Haneborst

Actieve deelnemer
14 jun 2010
185
0
Haha, dat kan bijna niet anders.

Maar ja voor dat geld vind ik het het proberen waard, of juist niet?

We gaan het zien. Misschien voor het groffe werk om mn festool blad te sparen.
 

TH0M

Actieve deelnemer
9 sep 2010
664
29
Arnhem
armadaman zei:
Hallo Dries

Ik denk dat de aldi"s alleen zijn uitgesneden en daarna in de doos gegooit.

Hartelijke groet Hugo

Toch zijn deze ook met hardmetalen tanden uitgerust, dus qua bewerking ongeveer gelijk. Er zullen wellicht wat minder kwaliteitsstappen zijn waardoor het proces sneller gaat en minder afkeur is.

Kwaliteit zit hem dus vaak ook in de details. Een KIA en een Toyota bestaan nagenoeg uit de zelfde onderdelen en bewerkingen, toch is er een duidelijk verschil!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.