How do they do it

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.439
458
Goeree-Overflakkee
Vanmorgen liet Joep zien hoe matroesjkas gemaakt worden. Leuk om te zien hoe ze dit met eenvoudige gereedschappen doen. Het lakken gaan heel sensueel met de hand, met oa. aardappelzetmeel. Kan helaas geen online filmpje ervan vinden, maar het wordt regelmatig herhaald op discovery.

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
9
50
zwolle
Heb het filmpje ook gezien....Werd ik wel even stil van...Wat een snelheid waarmee dit gebeurde....Volgens mij met 1 of 2 beitels....Hahaha...Sta ik hier in Zwolle een beetje aan te klooien met een kast vol beitels :p

MAttew18

Nieuw lid
21 mei 2026
2
0
sdfsdf
Vanmorgen liet Joep zien hoe matroesjkas gemaakt worden. Leuk om te zien hoe ze dit met eenvoudige gereedschappen doen. Het lakken gaan heel sensueel met de hand, met oa. aardappelzetmeel.

Dat klinkt eigenlijk best bijzonder om te zien, vooral omdat veel van die traditionele technieken met eenvoudige gereedschappen tegenwoordig bijna verdwijnen. Juist dat handmatige lakken geeft zulke objecten vaak veel meer karakter dan fabriekswerk. Ik kijk online zelf ook graag naar dingen waar vakmanschap en ontspanning samenkomen. Zo kwam ik in Nederland via een forum bij mostbet online terecht toen ik iets zocht om ’s avonds even te ontspannen. In het begin verloor ik een paar kleine inzetten op slots, maar later kreeg ik tijdens een bonusronde ineens een onverwachte winst. Sindsdien speel ik er af en toe omdat alles soepel werkt.
ik vind het echt leuk

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.