Houtstof / spaanders

Poortstuk

Actieve deelnemer
22 jan 2021
173
84
Aalten
Ik ben met meranti aan het schaven om getoogde kozijnen te maken. Ruw hout ingekocht en dat vlakken en vandikten. De afzuiging met microfilter werkt prima maar met 3 volle zakken in 1 dag tijd begin ik mij toch af te vragen wat de mede hobbyisten daar mee doen.

Waar laten jullie de zakken afval ?????
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.228
2.644
Ik breng het normaal gesproken naar de stort. Maar ik heb nu een deal met een buurman met een houtcontainer. Dat scheelt een hoop sjouwen.
 

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.763
459
Almere
Hier ook voornamelijk de stort, maar afhankelijk van de houtsoort ook kippenhok/Schapenhok materiaal of zelfs de composthoop;)
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.441
693
Emst
s"Winters in de kachel.
Zomers in zakken opsparen voor de winter.
Compostbak.
Bij de kippen.
En als het echt niet anders kan naar een kennis, kan ik zonder problemen veel kwijt, ook in de zomer.
 
  • Leuk
Waarderingen: Poortstuk

Poortstuk

Actieve deelnemer
22 jan 2021
173
84
Aalten
s"Winters in de kachel.
Zomers in zakken opsparen voor de winter.
Compostbak.
Bij de kippen.
En als het echt niet anders kan naar een kennis, kan ik zonder problemen veel kwijt, ook in de zomer.
Meranti in een kachel schudden lijkt mij geen goed plan. Tenzij ik heeel graag de kamer schoon wil maken omwille van de stof.😁
 

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.625
1.833
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Je hoeft ze niet eens weg te geven, ik heb ze ook wel eens verkocht, rond 5 tot 10 euro voor zo'n grote 150liter zak is niet vreemd. Bij de dierenwinkel betaal je schofterig veel voor schone bodembedekking voor kippen, konijnen en paarden enzo. Tegenwoordig gebruik ik het allemaal zelf, o.a. voor tussenlagen bij composthopen, bodembedekkers en paden.
 

Poortstuk

Actieve deelnemer
22 jan 2021
173
84
Aalten
Naaldhout of fruitbomen schaafsel vind ik beter geschikt dan hardhout, in dit geval meranti. Ik heb zelf eens een notenpers gemaakt om olie te persen. Ik denk dat ik daar een poging mee ga doen om een soort van briketten te persen. Aangezien ik voorlopig met de kozijnen bezig ben, moet dat project maar even geduld hebben.😊
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.228
2.644
Bij mij zit er eigenlijk altijd lijm, bitumen, lijm met cement , lak of verf op. Dan worden de mogelijkheden toch minder.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.