houtsoort voor picknickbank

herb1965

Actieve deelnemer
6 sep 2013
42
0
Hallo, mijn naam is Herbert en ik ben nieuw op dit forum. Al wel een tijdje volgend overigens, interessante onderwerpen en veel kennis, mooi!

Ik heb een vraag over een picknickbank die ik wil gaan maken: welke houtsoort zouden jullie kiezen? Ik denk zelf aan Douglas, omdat het redelijk weerbestendig is, en niet te zwaar. De picknickbank komt bij een winkel te staan en moet vaak uit en in elkaar, dus het moet niet al te zwaar zijn. Hebben jullie ideeën? Ik hoor het graag.

Groet, Herbert
 
A

Athanor

Guest
Welkom op het forum!

Douglas inderdaad of Lariks van een goede kwaliteit, wordt veel gebruikt voor tuinmeubilair.

Fons
 

Botte Bijl

Actieve deelnemer
16 dec 2011
202
0
Finland
Ook ik raad Lariks ten zeerste aan! Is tegen alle weer-en klimaat bestendig en voor zeer lange tijd. Afwerken met olie wanneer gewenst en dit herhalen ieder voorjaar. Heb zelf vier plantenbakken voor groente (borders?) en een zandbak van Lariks in de tuin gemaakt.

Groentebakken
photo 2 copy.jpg
Zandbak (op een groentebak, was een makkelijke afwerk hoogte:))
photo 1 copy.jpg

Groet, Maurice
 

Botte Bijl

Actieve deelnemer
16 dec 2011
202
0
Finland
Lees net (nogmaals) dat je Douglas mede zou overwegen vanwege het gewicht. Lariks is wel aan de zware kant!

Groet, Maurice
 

slijtboutje

Nieuw lid
2 jan 2013
6
0
Ik heb een tuintafel van douglas buiten staan, pas 10 jaar.
onbehandeld en nog steeds helemaal prima.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.