houtsoort bepalen - welke is deze?

de Kastanjeboom

Actieve deelnemer
7 jan 2013
353
0
Kapellen
Beste collega's - kan iemand mij helpen met deze?
Heeft een hoog volumieke massa. Tussen de nerven opvallend gele sporen tussen meranti kleurige nerven. Andere stukken zijn dan volledig donker geel. Het schaafproces heeft blijkbaar ook geen heel mooi resultaat achtergelaten (uitgescheurde vezels) maar dat kan aan het schaafproces liggen. Het verzagen van de delen laat zaagsel achter dat identiek is aan donker currypoeder. Ter info - ik heb de stukken niet zelf gekocht of bewerkt. Zag iemand ermee aan de slag en die wist het niet.
 

Bijlagen

  • 2 soorten.jpg
    2 soorten.jpg
    18,5 KB · Weergaven: 203

Tinker55

Actieve deelnemer
30 okt 2013
202
5
Hardenberg
Kan het geen iep zijn?
Heb zelf een stuk liggen wat vergelijkbaar van kleur is en dat laat zich ook niet makkelijk vlakken...
 

de Kastanjeboom

Actieve deelnemer
7 jan 2013
353
0
Kapellen
als ik al deze namen even opzoek zie ik in de respectievelijke foto's ervan deze plankjes echt niet terug om eerlijk te zijn ... maar ben toch benieuwd naar nog andere suggesties ...
 

tuoh

Oud hout
De foto is veel te vaag om er iets zinnigs van te kunnen maken, kan Aformosia zijn of Iroko maar evengoed is het iets anders.
Je kan hier maar één zintuig gebruiken om het hout te herkennen, de foto moet dan ook zoveel mogelijk detail weergeven om van enig nut te zijn. Het zal wel beteren als er in de toekomst niet enkel beeldmateriaal maar ook geuren kunnen verzonden worden:D De foutenmarge zou dan aanmerkelijk dalen.

Mvg,

André
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.