houtmot afzuiger, welke wel of juist welke niet

houtenklaas

Post veel
17 jan 2011
1.192
3
Ouderkerk aan den IJssel
Ik heb wel mijn bedenkingen bij die Einhell. De reputatie van Einhell is natuurlijk niet best. Maar dat er een 100mm en een 36mm aansluiting op zit geeft mij te denken. Recent ging het op het forum nog over het vernauwen van een 100mm aansluiting. Ik meen Timothy (Benchworks) wist aan te geven dat een afzuiger zoals deze technisch een heel ander ding is dan een stofzuiger. Heeft te maken met (onder)druk en volume. En dan zou Einhell dat probleem opeens voor 180 euri hebben opgelost? Vind ik niet zo geloofwaardig.
 
Laatst bewerkt:

Rhynix

Actieve deelnemer
24 okt 2012
582
1
Izegem, België
Zowiezo niet kopen. Die kost geen 180 euro, en al zeker geen 200 euro (zoals opgegeven op marktplaats)
Ik heb deze gekocht voor 156 euro, incl btw en verzendingskosten (waren gratis)

Ik heb de mijne van deze site besteld: http://www.redcoon.be/B414904-Einhell-RT-VE-550-A_Bouwmachines


En als ik eerlijk moet zijn, ik heb er geen klagen van. Er zit een soort 'T-stuk' op dat van 100mm naar 2x36mm verloopt. En als ik eerlijk ben, dat werkt niet.
Ik heb het geprobeerd op de 36mm afzuiging van mijn afkortzaag (foto) en de 36mm afzuiging van mijn circelzaag (foto).

P1040877.JPG
P1050872.JPG
Maar als ik de 100mm direct koppel aan bv mijn vlak-vandiktebank, dan doet deze heel behoorlijk zijn werk!
De automatische start is echt een luxe!! (je kan deze optie trouwens ook afzetten)

Je kan het natuurlijk niet vergelijken met een afzuiging van 500 euro.
Kortom:
als je van plan bent om hem te gebruiken bij 100mm aansluitingen: doen
als je hem wilt gebruiken voor 36mm aansluitingen: koop een mobiele stofzuiger
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ik zat nog eens op de website van HBM te kijken

Als ik de HBM 200 koop en dan de gewone uitvoering (met zak) dan kost die 250 euro, als ik daar een los microfilter bij koop dan kost die 150 euro, dat maakt samen 400 euro

De HBM200 incl microfilter (als set) kost 449,00

Los kopen lijkt dus 50 euro goedkoper :S

Straks maar eens bellen of het filter er zo op kan of dat er nog andere onderdelen zijn

------

Tussen de standaard en profi zitten toch wel iets meer verschillen

aansluiting stroom
overgang van motor naar motzak

Nog maar even kijken of het een 100 of model 200 wordt
 
Laatst bewerkt:

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
ik denk dat de losse microfilter zonder de bevestiging komt ;) Die 50 euro extra zit hem dus wsl in de bevestiging op de afzuiger

edit: net even de plaatjes wat beter bekeken... misschien kan het toch wel ..
 
Laatst bewerkt:

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ik heb gebeld met HBM, er zit inmiddels wel iets meer aan.
Nu is het alleen nog de vraag, type 100 of 200
In principe zal deze afzuiger alleen gebruikt worden met de vlak/vandikte bank (HMS260 scheppach)

Ik heb ook nog een scheppach afzuiger aangeboden gekregen, dus dat bekijk ik ook even

De afzuig capaciteiten zeggen me (nog) niet zo veel dus of een type 100 genoeg is voor 1 machine weet ik niet

Meer is met dit soort dingen, maar als je balkjes via de vandikte zo de afzuiger in verdwijnen omdat die te goed werkt lijkt ook niet handig :D
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.