Houtlijm vraagje

twdi

Post veel
15 jul 2019
757
122
Sterksel
Er is me gevraagd om een eenvoudige ombouw voor een airco te maken. Niet veel meer dan een langwerpige 'U' vorm van wat vuren planken.
Het ding staat op een inpandig balkon. Zou het dan veel uitmaken als ik normale houtlijm gebruik zoals Titebond II of zou ik toch echt watervaste lijm moeten gebruiken?
Echt in de volle regen komt hij niet te staan al kan het er wel vochtig zijn natuurlijk.

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.921
1.100
Omgeving Eindhoven
Ik zou dit wel met een watervaste lijm verlijmen, dan weet je het zeker.
Zelf gebruik ik voor alles wat ik verlijm de Griffon KM45. Dat is gewoon een witte houtlijm, die zelfs D4 is. En die is niet eens zoveel duurder dan een d2 (en dan heb je ook niet verschillende soorten lijm nodig voor binnen/buitenklussen, waarmee de potten dan te lang aangebroken staan als je niet zo heel veel lijmt).
Titebond gebruik ik trouwens niet (meer) omdat deze niet transparant opdroogt maar bruin.

hdv

Post veel
24 nov 2019
1.230
649
Noord-Veluwe
Je kan het gokken met een D3 lijm, maar zelf zou ik voor de prijs van lijm toch liever een D4 kiezen.

twdi

Post veel
15 jul 2019
757
122
Sterksel
Ik moet het wel verstevigen aan de onderkant anders worden de hoeken een gammele constructie denk ik, maar dan ga ik het niet met normale lijm proberen. Ook al wordt het een simpel ding, als het uit elkaar valt sta ik mooi voor joker voor mijn familie :)

Veel meer dan dit wordt het niet:

1677157349852.png

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.