houtkap.

BlijHout

Nieuw lid
23 mei 2021
3
1
Beuningen
Vraag hier! Bij ons gaat binnenkort een paar bomen om, wel met pijn in ons hart maar ze kunnen echt niet blijven staan. Ik wil niet dat het afgevoerd wordt, ik ben grote liefhebber van hout en weet dat ik niet alleen ben! Eerste is een Leilinde, die is niet heel dik maar er zit vlees genoeg aan om lepels van te snijden. Tweede een Moerbeiboom met een stam van ruim 2 meter hoog en een doorsnede van zeker 25 cm. Hier kan natuurlijk veel van gemaakt worden, ik vroeg me af of ik de dikke takken ook kan bewaren voor houtsnijwerk. Verder staat er bij de buren een 30 jaar oude prunussoort, mega groot en die moet ook weg en zal ook veel hout gaan geven. Wat ik jullie advies? Zijn er hier mensen geinteresseerd in stukken hiervan en hoe zal ik dit aanpakken? Zijn er mensen die weten hoe ze het beste te kappen om zoveel mogelijk hout te kunnen gebruiken. Is het deel naar de wortels ook interessant? Ik hoor het graag. Groetjes Sonja
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.754
979
Omgeving Eindhoven
De stukken in ieder geval voor nu zo groot mogelijk houden (voor zover zit mogeijk is ivm opzij leggen etc), kleiner zagen kan altijd nog. Een paar foto's van de bomen zou ook handig zijn.
Als je het hout wilt aanbieden aan anderen kan je altijd een berichtje plaatsen hier op het Marktplein. Maar misschien dat een van de moderators dit topic wel kan verplaatsen voor je als dat gewenst is.
 
  • Leuk
Waarderingen: BlijHout

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.