Houten werkbank verhogen?

PdenB

Nieuw lid
7 jan 2023
22
2
Utrecht
Hallo,

Ik heb van mij nopa een oude houten werkbank gekregen. Een mooie, degelijke werkbank. Hij is echter vrij laag, dus zou ik 'm graag willen verhogen. De poten (10 stuks) zijn houten balken van circa 7 cm diep en 4 cm breed. Weet iemand een eenvoudige en stabiele manier om deze poten te verhogen zodat de werktafel op een gezonde werkhoogte komt?
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.611
Hoeveel wil je omhoog? Je kan er bijvoorbeeld een 2 x 4 op zijn kant onder zetten. dan ga je 96mm omhoog. Zet je daar op de uiteinden blokjes onder, dan komt er nog 18mm bij. Vindt je dat te hoog, dan kan je een 2 x 3 gebruiken. Dan ga je 69mm omhoog. Blokje er onder komt er weer 18mm bij.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.611
Ik weet niet hoe je werkbank is opgebouwd, maar ik zou geen balken in de breedte willen. Daar sta je met je schoenen tegen aan. Ik zou ze alleen van voor naar achter doen. Als er ruimte voor is, kan je de voorkant iets laten uitsteken, zodat je de bovenkant mooi kan afronden.
 
  • Leuk
Waarderingen: PdenB

Arend b

Actieve deelnemer
7 sep 2020
624
192
Staphorst
Plaats eens een foto van de bank met de poten en de hoogte en wat voor hoogte je wil hebben
Wil je 10 cm hoogte er bij bijvoorbeeld dan kan je niet zo maar met wat klossen werken ,
Mischien een idee om de bank op wielen te zetten ?
 

Joost Kok

Hout met mogelijkheden
25 jan 2019
316
117
Eemnes
Ik heb mijn oude werkbank verhoogd door een balkje van voor naar achter onder de poten te leggen. Op de zijkanten van dat balkje een stukje plaat geschroefd. Dan schuift de poot niet van het balkje als je eens flink staat te schaven of te hakken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.