Deze winter staat op het programma, het maken van een houten schoen inclusief de veters uit een blok hout. Ik neem er 5 maanden de tijd voor en ik werk er alleen aan als ik zin heb en als het slecht weer is. Ik doe dit grotendeels in de huiskamer terwijl de anderen TV kijken. Verder heb ik als uitdaging om niet meer te werken met schuurpapier, tsja, dat heb ik gelezen in een eerdere post van Ornament uit Antwerpen, schuurpapier en schuurmachines halen het karakter uit het hout. Dus dat moet ik afleren.
Het eerste blok opgezet uit appelhout.

Helaas was de pret van korte duur. De kleine lichte plekken, waarvan ik dacht, leuke kleurschakering, bleek warrig hout te zijn (ander woord voor bijna rot). En tot overmate van ramp ook nog eens zeer veelvuldig.

Dit blok is in de open haard beland.
Het volgende blok, opnieuw van appelhout, gaat beter. Eerst maar weer de schoen uitzagen met een lintzaag.

en vanaf de zijkant komt dit er zo uit te zien:

Dit is het patroon dat ik ga gebruiken voor de onderkant:

wordt vervolgd, de volgende update is afhankelijk van het weer. Veel regen is veel voortgang....
Het eerste blok opgezet uit appelhout.

Helaas was de pret van korte duur. De kleine lichte plekken, waarvan ik dacht, leuke kleurschakering, bleek warrig hout te zijn (ander woord voor bijna rot). En tot overmate van ramp ook nog eens zeer veelvuldig.

Dit blok is in de open haard beland.
Het volgende blok, opnieuw van appelhout, gaat beter. Eerst maar weer de schoen uitzagen met een lintzaag.

en vanaf de zijkant komt dit er zo uit te zien:

Dit is het patroon dat ik ga gebruiken voor de onderkant:

wordt vervolgd, de volgende update is afhankelijk van het weer. Veel regen is veel voortgang....