Houten lepel met versiering

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.496
344
Torhout, België
Een tijdje geleden heb ik 2 houtbrandtoestellen gekocht van Edwin (gebruikersnaam hartvoorhout.jouwweb.nl), een simpele pen en een toestel met instelbare temperatuur. Ik had beloofd een werkstuk hier te delen, dus bij deze mijn eerste pyrografiewerk:
IMG_20160804_200903.jpg
IMG_20160804_200911.jpg
De lepel is denk ik wilg, maar dat durf ik niet met zekerheid zeggen. Zowel pen als toestel voldeden prima. Met het toestel kun je wel ingewikkelder dingen maken met schakeringen, maar dat is voor een volgend project.
 
P

Pel

Guest
Mooie subtiele versiering Bossy en met vaste hand getekend, niet dat overdadige dat vind ik niet mooi, zodat je nog niet meer ziet wat het moet voorstellen.

Groet Pel.
 

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.496
344
Torhout, België
Bedankt Jolien, Pel en Klaasjandiederik! Overdaad schaadt, dus ik wou het simpel en elegant houden. Het lepelgedeelte heb ik blanco gelaten omdat het de bedoeling is dat de lepel gebruikt wordt, en dat verbrande leek me niet zo gezond.
 
Laatst bewerkt:

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.496
344
Torhout, België
Even mijn eigen topic kapen :) Dit heb ik gisteren gemaakt in paar uurtjes:
IMG_20160806_210846.jpg
Gemaakt van grenen, dus rook heerlijk! Ik haal heel veel voldoening uit het maken van deze kleine projectjes met handgereedschap. Zou ook moeilijk te maken zijn zelfs met elektrisch gereedschap. Eventueel nog met lintzaag, maar dan moet je toch goed oppassen voor je vingers.
 
Hoi Stijn,

Sorry voor mijn late reactie.....net terug van vakantie.
Gaaf die lepels. hoe heb je dat zo strak gekregen ???. ik probeer wel eens mijn naam of website in het hout te krijgen maar zo uit de hand valt me dat iedere keer weer tegen. Ik hoop dat je er nog veel mooie dingen ontstaan ;-)

Ik kan ook genieten van het heerlijk geuren van hout. Liefst Juniper !!!!. Ieder vakantie creëer ik een woods/green man van hout wat ik vindt op of in de buurt van de camping. Ik geef deze daarna aan de eigenaar als dank voor ons verblijft op hun mooie camping. zo liggen er hier en daar in europa al enkele.
dit jaar was het een stuk spar wat al langer op de grond lag. Geurde heeerlijk.

Gr Edwin.
 

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.496
344
Torhout, België
Dag Edwin,
bedankt voor het compliment. Ik teken en schilder ook op doek, dus dat helpt wellicht bij het houtbranden met vaste hand? Echt tips kan ik niet geven, ik volg gewoon de potloodlijntjes. Zelf heb ik nog niet het genoegen gehad om met Juniper te werken. Daar moet ik eens naar op zoek gaan. Tof dat je in iedere camping een kunstwerkje achterlaat. Dat is pas vakantie, houtsnijden in het zonnetje.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.