Houten kast/planken in bestaande schuur maken

Stuiter

Actieve deelnemer
17 jun 2016
30
4
Aalsmeer
Vanaf de kerst kan ik heerlijk genieten van 2 weken vakantie. Tijdens deze vakantie wil ik opbergruimte in mijn bestaande schuur gaan maken. De schuur is bij de bouw het huis (1999) neergezet. De schuur is niet geïsoleerd en heeft best wel wat last van de weersinvloeden. Regen/hagel/sneeuw komt niet naar binnen, de rest van de elementen (zon, wind, vocht) wel.

Een voorbeeld van internet afgehaald van wat ik in gedachte heb om te gaan maken (met uitzondering van de kieren tegen de achterwand aan, deze wil ik dicht maken met de plaat die erbovenop komt te liggen):diy-wood-garage-storage-shelves-corner-small-431322.jpg

Omdat mijn schuur zoveel last heeft van de weersinvloeden en er geen isolatie aanwezig is, het ik een aantal vragen waarbij ik hoop dat jullie me van advies kunnen voorzien:
  1. Welk houtsoort kan ik het beste gebruiken om de kast/planken van te maken. Zou ik hiervoor Douglas hout moeten gebruiken? Of kan ik beter geimpregneerd tuinhout gebruiken? Of is het ook mogelijk om hier vuren hout voor te gebruiken en dit desnoods te schilderen?
  2. Er zit een betonnen vloer in de schuur. De staanders die ik daarop neerzet, zou ik die moeten voorzien van rubber of iets anders om de vocht niet vanuit de grond in de palen te laten trekken?
  3. Welk plaatmaterialen zijn geschikt om in deze ruimte te gebruiken?

Ik heb nog geen foto van mijn huidige schuur. Die staat op dit moment zo vol dat er weinig te zien valt van de schuur zelf als ik wel een foto neem (behalve heel veel spullen). Als dit wel nodig is, dan voeg ik die toe zodra ik de schuur voor een gedeelte heb uitgeruimd.
 

KGR

Actieve deelnemer
26 apr 2022
33
7
Westerwolde
Als de schuur droog is, dan zou elke houtsoort moeten volstaan.

Als je bezig gaat, dan ga je zeker wel proberen een netter resultaat af te leveren dan het getoonde voorbeeld? ;)
 
  • Haha
Waarderingen: Stuiter

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.