Houten hamer gemaakt

48rmc

Post veel
2 dec 2021
1.024
427
Middelburg
Wellicht ben ik de man met de hamer nog niet tegengekomen maar ik heb tot nu toe een zwak voor hamers:LOL:. Na jarenlang gebruik van mijn oude vertrouwde hamervriend Nooitgedagt, was het tijd om deze te upgraden. Uiteraard heb ik wel deze hamer als voorbeeld gebruikt. De slagkop voorzien van 5 lagen beuk die ik had liggen waarna ik alles heb verlijmd met 2 componenten lijm van Bison. Om alles bij elkaar te houden heb ik de slagkop extra voorzien van houten deuvels zodat ie niet kan splijten. De steel heb ik letterlijk in de slagkop geramd. Het gat loopt ligt taps weg naar boven zodat de steel alleen maar vaster komt te zitten tijdens gebruik. Na afloop 100x geschuurd en 1 keer in de Danish Oil gezet. De slagkracht is prima, mooi gewicht, en de slagkop in een schuine hoek gezaagd voor een betere impact (de Nooitgedagt kon soms schuin op de beitel belanden). Na het beëindigen van het project de hamer gelijk getest/gebruikt voor het maken van een timmermanszaagbankje.
-slagkop gemaakt van beuken
-de steel gemaakt van eiken (helaas ik had geen beuk in voorraad die genoeg lengte bevat om er een steel van te maken)
fotootje

Bijlagen

• IMG_4262.jpeg
    IMG_4262.jpeg
    123,8 KB · Weergaven: 37
  • IMG_4260.jpeg
    IMG_4260.jpeg
    162,3 KB · Weergaven: 36
  • IMG_4259.jpeg
    IMG_4259.jpeg
    129,2 KB · Weergaven: 32
  • IMG_4258.jpeg
    IMG_4258.jpeg
    116,6 KB · Weergaven: 35
  • IMG_4269.jpeg
    IMG_4269.jpeg
    99,5 KB · Weergaven: 36

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.