Eind vorig jaar zag ik op een website van een gitaarwinkel een houten gitaarsteun . Hé , dacht ik , dat is misschien wel leuk om zelf eens zo'n ding te maken . Ik heb het fotootje uitgeprint , maar ik had géén maten alleen het model . Dan maar proberen of ik achter de juiste schaalverhoudingen kon komen m.b.v. een stalen steun , die ik boven had staan . Mijn bedoeling was om er een probeersel van te maken en te kijken hoe het uit zou vallen en heb gekozen voor 15 mm berken multiplex . De steun heb ik gemaakt en veranderd naar eigen beeld dat ik voor ogen had . Daardoor best wat aspecten toegevoegd . Zo'n ding maken in een mooie houtsoort is natuurlijk het mooiste . Masave Fijnhouthandel heeft de mooie Am.notenhouten plankjes (op de juiste dikte) en fineer geleverd . Omdat ik de mallen al klaar had vóór ik me op deze site had aangemeld starten we met een foto van de mallen . De foto's heb ik genummerd en voorzien van commentaar .

Als ik zo terug kijk op deze steun , zou de gitaar misschien wat meer achterover mogen hellen . Daar is de vorm van de hals mede debet aan vlgs mij . Hij staat nu stevig hoor , want als ik de gitaar wat naar voren wil trekken (alsof hij zou vallen) wordt hij aan de voorkant tegen gehouden door de 2 opstaande "nokken ". Ach ja , we zien wel . Maken we toch gewoon een nieuwe

Als ik zo terug kijk op deze steun , zou de gitaar misschien wat meer achterover mogen hellen . Daar is de vorm van de hals mede debet aan vlgs mij . Hij staat nu stevig hoor , want als ik de gitaar wat naar voren wil trekken (alsof hij zou vallen) wordt hij aan de voorkant tegen gehouden door de 2 opstaande "nokken ". Ach ja , we zien wel . Maken we toch gewoon een nieuwe
Laatst bewerkt: