Houten dog tags (mini snijplankjes)

Jan-Pieter

Actieve deelnemer
De mozaiek dog tags lopen niet hard maar de meeste zijn verkocht. Dus werd het tijd voor nieuwe. Eerst een zware klem aangeschaft zodat ik grotere blokjes kan klemmen en een jig gemaakt voor m'n dremel zodat ik snel miniplankjes op dikte kan frezen. Afgelopen week eindelijk weer begonnen. Eerst wat eenvoudige ontwerpen uitgewerkt, de blokjespatronen doe ik de volgende keer :)

Pendants Dog Tags 3.jpg
Pendants Dog Tags 4.jpg
Pendants Dog Tags 5.jpg

De gele dog tags zagen er in Illustrator wat leuker uit, maar ja volgende keer andere houtsoorten voor dat ontwerp gebruiken.
 

Jan-Pieter

Actieve deelnemer
Na 9 maanden werd het weer 's tijd voor nieuwe setjes en de houtdag was een leuke gelegenheid om ze voor te maken. Zoals ik zei in de post hierboven werd het tijd voor blokjespatronen. Daarnaast waren 2 oude setjes eindelijk verkocht dus die heb ik ook opnieuw gemaakt.

Vorig jaar had ik van een Italiaan 3 haardhoutblokken van olijfhout gehad. Ze zagen er vies uit met scheurtjes en veel houtwormgaatjes. Ik had er destijds een klein stukje in gezaagd met m'n ryoba en het bekende olijfhoutpatroon gezien dus ik had wel hoop maar wist niet zeker of het bruikbaar zou zijn. 2 weken geleden eindelijk 's door m'n lintzaag gehaald. In het eerste blok was grotendeels het olijfhoutpatroon te zien en een levende houtworm :s Kwamen flink wat leuke plakjes uit. In het tweede blok ontbrak het patroon helaas. Het derde blok is geheel patroon, maar geen wormgaatjes dus die bewaar ik nog even.

De zebrano dog tags (linksonder) zijn een beetje saai, maar ik heb nu een zebrano balk van Rick met een mooi patroon voor de volgende keer. Hoewel ik beter geen teak had kunnen gebruiken voor het midden vind ik de olijfhout dog tags wel geslaagd :)

Mosaic Dog Tags new sets.jpg
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Jan-Pieter,
door de drukte heen in Zwolle heb ik te weinig bij mede demonstrateurs kunnen gaan, maar ik vind wat u doet en meegebracht hebt zeker de moeite waard. Mijn vrouw heeft met u gepraat en ze heeft me mooie verhalen doorgegeven van u.
Ik bewonder in ieder geval uw werk. Hopelijk ontmoeten we elkaar nog en maak ik wat tijd om eens een praatje te slaan. het was voor u de eerste maal om een demo te geven en voor mij ook. Nu weten we hoe zoiets in elkaar steekt.
Dikke pluim met uw creaties.
Succes ermee.
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.840
895
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
De zebrano dog tags (linksonder) zijn een beetje saai

Da's altijd een probleem met zebrano - de tekening is zo 'groot' dat het op kleine voorwerpen niet goed werkt. Dat zie je ook bij reelhouders en ander hout-sluitwerk voor hengels van zebrano; je moet vaak goed zoeken naar een stukkie dat voldoende fijne tekening heeft om ook in zulke kleine afmetingen nog interessant te zijn.
 

Jan-Pieter

Actieve deelnemer
Bedankt, Sirjacobs. Ik had ook graag naar het draaien gekeken maar ik wilde m'n tafel niet onbemand laten.

close, ik had er niet aan gedacht om foto's te maken. Misschien een volgende keer.

Henk, klopt wat je zegt. Het probleem werd nog wat vergroot doordat ik alleen nog kwartierse plakjes zebrano kon gebruiken, waardoor je de dosse tekening in de dog tags ziet.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.