Dan is het nog op tijd om te vermelden dat die LED paneeltjes aansluiten net een beetje meer denkwerk vereist dan je zou denken op basis van de zeer beperkte informatie op Aliexpress of elders.
Als je simpelweg 12v op een LED aansluit gaat er heel veel stroom lopen, omdat het een diode is. En dan doet ie het heel even, heel fel

(en dan is ie kapot)
Zeker omdat de Chinezen nogal enthousiast het wattage aangeven.....
Ik heb deze LED modules zelf ook al een aantal keer gebruikt, en als er 18W staat (die heb ik zelf oa) dan zou ik ze op niet meer dan een watt of 10 gebruiken. Dan blijven ze ook koeler.
Dus die 10W paneeltjes zou ik op een watt of 5-6 gebruiken, Als je al een voeding van 12v hebt zou ik ze parallel zetten met ieder een weerstand in serie. De waarde van die weerstand hangt af van de forward voltage van die LED module.
Ik heb volgens mij 2 van die smalle 18W strips in serie op een 24V voeding hangen met een weerstand (of eigenlijk een bosje) in serie, en dat werkt heel goed.
Die weerstanden verstoken best wat vermogen en moeten daar dus op berekend zijn (gebruik vermogensweerstanden) en worden warm.
Een alternatief is een PWM dimmer, daar heeft in de Elektuur een schemaatje voor gestaan, en daar heb ik eventueel een printje voor (misschien heb ik nog wel een gebouwd exemplaar liggen). Daar zit een regelaar op zodat je hem kunt dimmen, en de aansturing gebeurd efficienter waardoor er niet zo veel vermogen verstookt wordt.
Maar die LED modules zijn wel echt geweldig, een enorme puist licht, overigens moet je die wel op een metalen ding schroeven, ik gebruik van aluminium U profielen van de bouwmarkt, kijk je er ook wat minder makkelijk in. Want vergis je niet, het is HEEL erg fel.
Bij Aliexpress hebben ze nu ook modules die je direct op de netspanning kunt aansluiten. Daar kun je echt joekels van bouwlampen mee maken, die relatief weinig vermogen gebruiken. Maar.......
Die worden ook echt snoeiheet, en er zit een PWM schakeling in die te simpel is en veroorzaakt dat die dingen enorm flikkeren. Ik krijg daar enorm hoofdpijn van.
Afijn, lang verhaal
Mooi ontwerp van die lamp wel, denk wel dat je je COG nog wat verder naar rechts wil hebben, je wil niet alleen dat ie blijft staan, maar ook dat ie blijft staan als iemand er tegenaan tikt of zo.
Interessant trouwens die veer, zoals anderen ook al noemden zou ik hem van gelamineerd materiaal maken, je zou bijvoorbeeld dat heel dunne vliegtuig multiplex kunnen gebruiken wat ze bij de arnhemse fijnhouthandel hebben. veel laagjes en toch dun.