Houten buitenterras opfrissen !?

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
10.504
3.069
Klein-Brabant, Vlaanderen
Gegroet, beste vrienden,
Ik krijg de vraag om een houten terras op te frissen.
Zelf heb ik mij er reeds lang in geschikt dat buiten alle hout vergrijst.
Maar wanneer een klant deze vraag stelt, proberen we er het beste van te maken.
Zowel de vloer als de zijkanten dienen onder handen genomen te worden.
De houtsoort ken ik niet.
Geen thermo, geen grenen, geen . . .
Wat en hoe bevelen jullie mij aan ?
(of stel ik voor om alles nieuw te leggen :unsure: o_O:ROFLMAO:
Alvast mijn dank.

1778065124895.png

wimpie

Actieve deelnemer
29 sep 2015
340
134
zou het geen padoek zijn? Mss bedriegt de foto maar vind dat het er vrij deftig bij ligt...

persoonlijk raad ik klanten altijd aan om na de winter bij de AVEVE een terrasreiniger te halen met actieve enzymen. Onlangs had een kennis een Kärcher Terrasreiniger PCL 4 gekocht om zijn padoek terras te reinigen en hij was hier super tevreden van... (komt standaar met een borstel voor houten terras)

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
10.504
3.069
Klein-Brabant, Vlaanderen
zou het geen padoek zijn? Mss bedriegt de foto maar vind dat het er vrij deftig bij ligt...

persoonlijk raad ik klanten altijd aan om na de winter bij de AVEVE een terrasreiniger te halen met actieve enzymen. Onlangs had een kennis een Kärcher Terrasreiniger PCL 4 gekocht om zijn padoek terras te reinigen en hij was hier super tevreden van... (komt standaar met een borstel voor houten terras)
houtsoort is mij onbekend
kreeg enkel een foto + ben nog niet ter plaatse geweest

goeie tip ivm de kärcher
eens kijken of ik die in de offerte weg kan moffelen
met hoge-druk-reiniging had ik verleden jaar een slechte ervaring
andere klant vroeg mij om zijn terras 'als nieuw' te spuiten
de lans liet op een proefstuk de nerven staan
alles er tussen werd weggespoten
verder dan het proefstuk heb ik niet gespoten
een parketschuurder lijkt mij nog best

John1969

Post veel
10 jul 2023
1.612
994
‘s-Hertogenbosch
Als nieuw zal het niet worden, maar een emmer heet water met chloor erin en schrobben haalt de alg weg, naspoelen met water,daarna laten drogen en dan met een mengsel van lijnolie en terpentine erop of een andere olie zodat de bruintinten er weer opkomt….
Anders wordt het vervangen voor nieuw wat meer kosten met zich meebrengt.
Hoge druk reiniger zou ik niet willen gebruiken omdat het vaak meer kapot spuit dan gewenst.

• Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

Voorhetplezier

Actieve deelnemer
12 jan 2024
117
62
Hillegom
Ik heb ook de PLC4 en gebruik nu alleen water (dit jaar de derde keer met dezelfde borstels), mijn vlonderplanken zijn Ipé, (gebouwd in 2013) en zijn in heel goede staat. Ik gebruik de hogedrukreiniger allen om het troep wat de borstels achterlaten weg te spoelen. Als ik nog jonger was, heb ik de vlonder met een luiwagen en een mengsel van soda en groene zeep schoongemaakt, Na de eerste keer met de PLC4 was het resultaat net zo goed.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.