Houten badkuip

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.699
2.570
Gaanderen
Hahaha, ik had dergelijke reacties wel verwacht.
Vergeleken met de haakse slijper is de bandschuur een precisie apparaat.
Geloof me het is een logische volgende stap.

Ik ben trouwens verrast hoe secuur ik ermee kan werken.
Misschien is het omdat ik gewend ben om delicaat om te gaan met groot gereedschap. 😇😄
Ik heb wel meer mensen gezien die met grof gereedschap nauwkeuriger konden werken dan ik met fijngereedschap. Ik weet wat ik kan en niet kan. Als jij er vertrouwen in hebt doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: DannyL en Scheppie

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.255
304
Heelsum
Hahaha, ik had dergelijke reacties wel verwacht.
Vergeleken met de haakse slijper is de bandschuur een precisie apparaat.
Geloof me het is een logische volgende stap.

Ik ben trouwens verrast hoe secuur ik ermee kan werken.
Misschien is het omdat ik gewend ben om delicaat om te gaan met groot gereedschap. 😇😄
nog niemand voorbij zien komen hier die zon mooi bad gemaakt heeft en het heeft geschuurd met een schuurplank. Dat het kan en theoretisch het beste is .... wie weet.

Maar een pragmatische klusser zoals jij krijgt wel dingen voor elkaar en af. Ga zo doorrrrrrr
 

Mosseltje

Actieve deelnemer
9 jun 2019
467
660
47
Breda
Momenteel bezig met een heuse schuur marathon.
Alleen even pauzeren om de batterij van het filter masker op te laden. 🥵
Vanavond hoop ik weer wat progressie te laten zien.

Ik heb nog wel een handigheidje uit mijn motorcross dagen kunnen gebruiken.
Wanneer de baan erg stoffig of juist erg nat dan wordt er vaak een haarnetje over het luchtfilter gedaan als een pre filter.

Dat werkt dus ook goed met volgelaatsmaskers. Nu hoef ik niet elke 15 minuten de filters schoon te maken. 😎

IMG_4540.jpeg
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.255
304
Heelsum
Momenteel bezig met een heuse schuur marathon.
Alleen even pauzeren om de batterij van het filter masker op te laden. 🥵
Vanavond hoop ik weer wat progressie te laten zien.

Ik heb nog wel een handigheidje uit mijn motorcross dagen kunnen gebruiken.
Wanneer de baan erg stoffig of juist erg nat dan wordt er vaak een haarnetje over het luchtfilter gedaan als een pre filter.

Dat werkt dus ook goed met volgelaatsmaskers. Nu hoef ik niet elke 15 minuten de filters schoon te maken. 😎

Bekijk bijlage 143335
Gebruik je wel een stofzuiger op de band schuurmachine?
 

Batavus

Actieve deelnemer
29 dec 2019
197
189
Driebergen Rijsenburg
Petje af kerel! Ik ben zelf ook met zo’n organisch gevormd project bezig, al 6 maanden 😅 Ik voel je pijn!

Kwam deze tegen, die kerel pakt het mathematisch aan. Prachtige badkuip, maar geen bolling, alleen buiging. Gaat n stuk eenvoudiger, en dan denk ik soms ook wel eens van: Man, had ik niet beter ook voor de eenvoudige(re) manier kunnen gaan?


Maar dan denk ik aan t eindresultaat en dan concludeer ik dat de moeilijke weg toch het leukst is :)

Goed bezig, nog ff doorbijten!
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.255
304
Heelsum
Petje af kerel! Ik ben zelf ook met zo’n organisch gevormd project bezig, al 6 maanden 😅 Ik voel je pijn!

Kwam deze tegen, die kerel pakt het mathematisch aan. Prachtige badkuip, maar geen bolling, alleen buiging. Gaat n stuk eenvoudiger, en dan denk ik soms ook wel eens van: Man, had ik niet beter ook voor de eenvoudige(re) manier kunnen gaan?


Maar dan denk ik aan t eindresultaat en dan concludeer ik dat de moeilijke weg toch het leukst is :)

Goed bezig, nog ff doorbijten!
echt veel verstand heeft hij er niet van, ik zie nergens een schuurplank :D.......... kan nooit wat zijn dus die baden van hem...

sorry... kon het niet laten 🫣
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.061
1.691
Terkaple
www.woodworking.nl
Jachten, zeker de duurdere worden altijd met schuurplanken geschuurd. Het moet niet glad worden, maar vlak en daarna glad, strokend schuren noemen ze dat. In de tijd dat ik werkte op de superjachten waren er tientallen, in die tijd Grieken, die ook alle zichtwerk op de dekken plamuurden en schuurden. Alles met de hand met schuurplanken van verschillende grootte.
Er staan verschillen zelfbouw boten op ons forum, waaronder mijn eigen FL26, die ook met de schuurplank strak geschuurd is. Eenmaal strak met b.v. korrel 80 of 100, kun je daarna met de schuurmachine glad schuren om af te werken.
Wim Kluck en Chevy geven de juiste tips als je er echt een mooie strak werkstuk van wilt maken. En waarom niet, je moet de (schuur) lat hoog leggen....

jaap
 
  • Leuk
Waarderingen: Scheppie

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.255
304
Heelsum
Jachten, zeker de duurdere worden altijd met schuurplanken geschuurd. Het moet niet glad worden, maar vlak en daarna glad, strokend schuren noemen ze dat. In de tijd dat ik werkte op de superjachten waren er tientallen, in die tijd Grieken, die ook alle zichtwerk op de dekken plamuurden en schuurden. Alles met de hand met schuurplanken van verschillende grootte.
Er staan verschillen zelfbouw boten op ons forum, waaronder mijn eigen FL26, die ook met de schuurplank strak geschuurd is. Eenmaal strak met b.v. korrel 80 of 100, kun je daarna met de schuurmachine glad schuren om af te werken.
Wim Kluck en Chevy geven de juiste tips als je er echt een mooie strak werkstuk van wilt maken. En waarom niet, je moet de (schuur) lat hoog leggen....

jaap
natuurlijk hebben zij gelijk,... mijn bericht was ook met een kwinkslag en zeker niet om ze langs de (schuur)lat te leggen
 
  • Leuk
Waarderingen: jaap en Wim Kluck

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.