houtdraailes

jordiij

Actieve deelnemer
13 jan 2012
237
0
Leusden
hallo,

ik ben een beginnende houtdraaier van 15 en heb nu 2 jaar ervaring op een goedkope draaibank en op school met draaien op wel en goede draaibank, alleen ik wil nu eens goede tips krijgen en goede les.

wie weet een hout draaier of is er zelf een die in de buurt van utrecht woont?
want als ik kijk op internet dan die ik alleen maar van die cursussen van 300 of 400 euro voor 10 of 20 lessen en die zijn ook niet bij mij in de buurt volgens mij.

als ik bij iemand een dagje of zo langs kan komen dan lijkt mij dat erg leuk en zeer leerzaam en ik wil er als het moet ook nog wel voor betalen.
 
jordi,
Ik woon niet direct in de buurt, maar Voorhout is via een treinverbinding goed bereikbaar (reistijd 57 minuten) Als het je wat lijkt dan wil ik je wel een dag bezig houden op de draaibank. Laat dan wel even weten wat je wilt zien en wat je wil leren dan kan ik mij daar op voorbereiden. Laat mij even weten of je hier gebruik van wilt maken. Ik reken er geen kosten voor. Voor proffesionele houtdraaiers die les geven in Utrecht zie http://www.houtdraaierijkramer.nl/Home.html en www.christiaanjorg.com

M.vr.gr. Jan
 

WR1944

Oud hout
Misschien niet helemaal on-topic maar mijn lokale Woodcraft geeft regelmatig gratis demo's op het gebied van houtdraaien. Verder kan je je inschrijven voor een cursus voor algemeen houtdraaien of het draaien van bepaalde vormen als schalen, pennen, wijnflesstoppers e.d. Dit kost dan wel wat maar is naast materiaalkosten in de buurt van $75 voor een halve dag. Ik weet niet of dit ook in Nederland gedaan wordt maar het zou een aardige optie zijn.

Hier is een overzicht van hun cursussen, niet dat je er vel aan hebt maar je krijgt wel een idee.

http://www.woodcraft.com/Resources/Educ ... 0&State=PA
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.840
895
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
WR1944 zei:
Misschien niet helemaal on-topic maar mijn lokale Woodcraft geeft regelmatig gratis demo's
Ja wrijf het maar in dat in de VS veel meer van dit soort zaken zijn dan in ons eigen NL... Zelfs Washington DC heeft een Woodcraft - althans op metro-afstand, 25 minuten van Crystal City / Ronald Reagan Natl Airport... Ik meen Springfield, VA
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.