houtdraaiersplein

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Samen met Suzan Doornbos, Sandra Witteman, Ronny Eelen, Rainer Bucken en Jan Hovens maken we ook dit jaar weer een houtdraaiershoekje.

Jan staat er met zijn ovaaldraaiapparaat op een Midi draaibank, maar alle vragen over andere onderwerpen geeft ie ook antwoord op.
Rainer draait pennen en geeft uitleg daarover. (in het Duits of Nederlands, het maakt 'm niets uit)
Ronny geeft antwoord op al je vragen over houtdraaien. (vragen/opmerkingen over de baard mogen ook:))
Sandra (eigenlijk edelsmid maar draait ook hout) en Suzan (full time houtdraaier) staan achter de hopelijk goed gevulde kramen.
Er is een enorme tafel met allerlei verschillende soorten houtdraaihout en een enorme tafel met alles wat je nodig hebt om hout te draaien.

In het midden staat een draaibank. (een kleine dit jaar, Twister FU180) waar we een aantal demo's op geven:
Om 11 uur doe ik een demo pepermolens draaien
om 13 uur Draait Jan een doosje met een schroefdraad deksel.
om 15 uur draait Ronny een natuurrandschaal uit een stuk burr.

Ik heb niet alles bij me van wat ik op voorraad heb. Dus als je wil dat ik iets voor je meeneem naar de ODH laat het me dan weten. Ik heb al veel doosjes ingepakt zodat deze klaarstaan op zondag.

Ik heb der zin an! Tot zondag!
 

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Hmm, misschien zijn wij de elite? Ik zie dat wij hier 'oud hout' zijn, en Ronald slechts een 'Senior Member' :cool:

Klopt, je ziet t ook aan het haar... jullie hebben het niet, bij mij is het nog slechts in het beginstadium grijzend :)

maar volgens mij staan jullie beide zo dichtbij dat we elkaar kunnen raken met de spanen...
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Rainier, done.... wat moet je bij zo een figuur waar je het verschil niet tussen zijn kapsel en de houtkrullen ziet ;)

Tot zondag


Ja he Jurriaan, dat zou ik wel verdiend hebben
Kunnen we dan ook nog een tag maken met de meeste onzinnige posts, daar kom ik dan ook wel voor in aanmerking :p
 

ronnyeelen

Actieve deelnemer
23 aug 2017
61
9
In het midden van het plein..... ik dacht ergens verborgen in een hoekje.... de mensen gaan dat dus allemaal kunnen zien? :)
 

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Goedemorgen,

Ik had een extra pinapparaat gehuurd. Maar dat is niet bezorgd door GLS en ze zijn ook niet bereikbaar. De pinautomatenverhuurder komt niet verder dan dat ze een nieuwe pinautomaat klaarleggen op Schiphol. (Als het mijn bedrijf was zou ik in de auto springen en het ding zelf wegbrengen...)
Is er iemand die vandaag (of morgenochtend vroeg) langs Schiphol naar Zutphen rijdt en dat ding wil halen? (tegen een vergoeding uiteraard...)
bel of mail me dan even: ronald@dehoutdraaierij.nl of 06 53173580
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.691
99
Utrecht
Ronald, als het op Schiphol zelf is, dan kan ik wel een omweggetje maken morgenvroeg met de trein, moet ik wat eerder weg is ook geen drama. Anders moet er vast iemand uit omg. NH zijn die in de buurt van Schiphol komt...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.