Als ik eens kijk naar wat men tegenwoordig een goede draaibank vind dan wil ik nog eens meemaken dat iemand dat goedkoop zelf maakt. Ja, goedkoper, dat lukt nog wel, vooral als je vergeet wat de meeste zelfbouwers vergeten, de tijd die ze er in steken. Als ik een beetje bijklus in dezelfde tijd dan heb ik al een leuke draaibank verdiend.
quote]
Sorry, maar dit vind ik echt een argument van niks. Dan kan een groot gedeelte van dit forum, mijzelf inclusief, maar beter stoppen met hun hobby.
Als ik als hobbyist een tafel wil maken moet ik eerst gereedschap kopen, materiaal aanschaffen om mijn gereedschap scherp te houden en te onderhouden. Mijn tafel moet een finish krijgen dat ook weer geld kost. Natuurlijk heb je hout nodig, moet ik ook voor betalen. En als beginneling moet je leren omgaan met je gereedschap, dit kost tijd, heel veel tijd. Dus geld, heel veel geld. Rechearch via boeken /dvd's (geld en tijd), internet (tijd=geld)...zucht
Helaas heb ik vroeger gekozen voor chemie, ik zou wel kunnen bijbeunen in een xtc lab maar dat zie ik zelf niet zo zitten.
O ja, bijna vergeten, om je tafel te maken heb je nogiets als een werkbank nodig, lijm, etc, etc. Een verwarmde werkplaats is ook lekker. Een houtkachel zou ideaal zijn om mijn oefenstukken te verbranden

Als ik dit allemaal optel kan ik beter naar een meubelmaker gaan en alles laten maken. Ben ik goedkoper uit en heb ik meer tijd om naar zo'n rechthoekige kast te kijken :roll:
Maar daar gaat het juist niet om bij hobbyisten. Wij vinden het leuk om te doen, en het mag wat kosten en er gaat veel tijd in zitten. Of het nu gaat om een zelf gemaakte tafel of draaibank doet er niet toe.