Hout door de lintzaag halen

123chris

Actieve deelnemer
25 jun 2010
58
0
Hattem
Hallo allemaal,

Ik heb afgelopen weekend een partij Essen gekocht. Het zijn balken van 50mm dik met een breedte variërend van 120 - 300mm. Lengte is 1m - 1,50m

Nu wil ik een aantal planken (max 15 denk ik) door de lintzaag halen om te komen tot planken van zo'n 20-25mm, maar dat kan mijn eigen lintzaagje niet trekken.

Zijn er houtbewerkers in Gelderland of noord Veluwe die dit voor mij zouden kunnen doen? Hoeft niet gratis natuurlijk.

Alvast bedankt.

Groeten,

Christian
 

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.182
354
Etten-Leur
Hallo allemaal,

Ik heb afgelopen weekend een partij Essen gekocht. Het zijn balken van 50mm dik met een breedte variërend van 120 - 300mm. Lengte is 1m - 1,50m

Nu wil ik een aantal planken (max 15 denk ik) door de lintzaag halen om te komen tot planken van zo'n 20-25mm, maar dat kan mijn eigen lintzaagje niet trekken.

Zijn er houtbewerkers in Gelderland of noord Veluwe die dit voor mij zouden kunnen doen? Hoeft niet gratis natuurlijk.

Alvast bedankt.

Groeten,

Christian
Dus de snijhoogte is 120 a 300 mm overlangs zagen? Daarvoor is een 3tpi vertanding gewenst. Zijn die planken vlak of hol/bol/scheluw?
 

Tjeenk

Actieve deelnemer
4 nov 2021
53
41
Epe
Je zou bij mij terecht kunnen, is in Epe. Moeten we alleen wel even afstemmen wanneer, ben daar enkel in de weekenden.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.