Hout afronden net als bezemsteel

ArcösS

Actieve deelnemer
27 jan 2013
90
4
Ergens zag ik ooit een hulpstuk passeren om rondhout af te ronden zoals een bezemsteel. Spijtig genoeg vind ik het nergens meer terug.
Waarschijnlijk moet ik nog een 2-tal zo'n rekken maken, van deze deed ik het met een bandschuurmachine, maar het geeft niet het resultaat wat ik wil.

1633192517503.png
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.622
1.142
Fryslân
Als je een freestafel hebt (en die heb je net gemaakt zie ik in je andere topic), kan je dit makkelijk doen met een kwartrondfrees. 4 halen en je hebt een ronde stok.
Wel moet je dan aan het begin en eind een stukje niet frezen, dan blijft je werkstuk op zijn plaats bij de laatste gang.
 

thomasz

Post veel
11 apr 2015
1.997
821
Omgeving Leiden
Een los apparaatje ben ik nog niet tegengekomen, maar wat vind je hier van?
 
  • Leuk
Waarderingen: MartijnEHV en thewieger

ArcösS

Actieve deelnemer
27 jan 2013
90
4
Bedankt allen voor de info, ik kan terug verder :)
Ik werk op een lagere- en kleuterschool als werkman. De bedoeling is inderdaad dat er laarsjes aan komen. Al kunnen schoenen/pantoffels ook. Voor jasjes is het dan weer niet handig.
 

boudewijn_de_bouwer

Actieve deelnemer
3 jun 2021
302
119
Zuid Holland
Bedankt allen voor de info, ik kan terug verder :)
Ik werk op een lagere- en kleuterschool als werkman. De bedoeling is inderdaad dat er laarsjes aan komen. Al kunnen schoenen/pantoffels ook. Voor jasjes is het dan weer niet handig.
Voor flessen wijn ook zoals eerder gemeld. Mooi oplossing om op deze manier af te ronden :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.