Hopelijk een O ja...vraag over scharnieren in plaatwerk

ErnstKuhne

Actieve deelnemer
19 nov 2011
352
297
Deventer
www.ernstkuhne.nl
Wie weet welk scharnier hiervoor geschik is:
Ik heb een meubel opgeleverd in 18 mm Berkenmultiplex met daarin een gat met afgeronde hoeken en afgeronde kopse kanten.
Nu wil de klant daar, achteraf, tóch een deurtje in hebben en dat ga ik doen.
Alleen kom ik er niet goed op welke scharnieren hier het meest geschikt zijn:
ik wil liever niet in het kopse multiplex schroeven, temeer omdat dat in dit geval al helemaal met radius 8mm aan beide kanten afgerond is
Ik gebruik vaak Blum potscharnieren omdat die lekker af te stellen zijn, maar zie die alleen voor wand/rompmontage onder 90 graden tov de gesloten deur.
Pianoscharnieren willen niet vanwege de afronding en vind ik slecht te stellen.
Knoopscharnieren zouden wel kunnen maar komen dan in het zicht aangezien de deur naar buiten moet draaien.
Potscharnieren zou ik alleen kunnen plaatsen als ik met een balkje achter het scharnier een soort "wandje "creëer waarop ik mijn kruisplaatje kan schroeven... ook niet echt fraai, vind ik.
Bestaan er knoopscharnieren met de knoop 18mm naar voren gekropt? of potscharnieren voor dit doel of moet ik naar iets heel anders zoeken..klepscharnierem, camperscharnieren, tafelblad scharnieren?
Ik zie door de bomen het juiste bos niet meer... wie heeft een suggestie

weegplek-prullenbak groot achter. jpg.jpg
Hierbij een werktekening: de deurtjes moeten in de twee rechthoekige gaten aan weerszijden komen, liefst nog iets terugliggend tov de plaat en naar buiten draaien vanaf het brede stuk plaat ernaastweegplek-prullenbak groot deurtje.jpg

Bijlagen

• weegplek-prullenbak klein achter.jpg
    weegplek-prullenbak klein achter.jpg
    181,7 KB · Weergaven: 11
Laatst bewerkt:

Jenzz10

Actieve deelnemer
29 dec 2017
72
38
Antwerpen
  • Leuk
Waarderingen: Marijn en ZotVanHout

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.