Hoogte-instelling Metabo vandiktebank HC260 kapot

Bindert

Nieuw lid
12 nov 2020
4
0
Heb een spiksplinternieuwe HC 260. De hoogte-instelling voor de vandikte ging al wat moeizaam en is nu helemaal lam: de direct aangedreven draadbout draait nog mee met de zwengel maar de andere drie worden niet meer aangedreven waardoor het blad scheef komt de staan. Het tandwieltje met de ketting gaat niet draaien. Heeft iemand hier een oplossing voor?
 

Bindert

Nieuw lid
12 nov 2020
4
0
Dat lijkt er inderdaad op. Die borging, bestaat die uit een pennetje door de as en het tandwiel gaat? Kan die gebroken zijn?
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.042
2.578
Je zal even bij jouw machine moeten kijken . Mijn glazen bol geeft even geen beeld. Meestal wordt er iets van een span of kerfstift gebruikt.
 

McTucker

Actieve deelnemer
17 okt 2015
260
99
Gutowo Lubawa / Hengelo OV
Die borging, bestaat die uit een pennetje door de as en het tandwiel gaat? Kan die gebroken zijn?
Wellicht heeft er af fabriek geen pinnetje ingezeten? Productiefout?
Maar als die machine spikplinternieuw is, waarom ga je dan niet terug naar het bedrijf waar je 'm gekocht hebt?
M i j n glazen bol toont duidelijk dat je nog een smak garantie hebt.
 

Bindert

Nieuw lid
12 nov 2020
4
0
Klopt allemaal. Ik vond net een losse kerfstift onder de machine, heeft blijkbaar losjes in de as gezeten. Hij gaat terug naar de verkoper: garantie! Hij zit volkomen vast en moet gedemonteerd worden. Daar begin ik zelf niet aan. Bedankt voor jullie reacties!
 

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
900
760
Nootdorp
dag, ik heb dezelfde machine en de hoogte verstelling is bij mij trapgewijs (en niet traploos). Klopt dit, de importeur heeft niet gereageerd op mijn mail. Als iemand het antwoord heeft, dan hoor ik het graag.
 

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.567
1.795
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Klinkt als hetzelfde euvel as wat Trigger overkwam eerder dit jaar.

Klopt, exact hetzelfde euvel. Maar bij mij brak daarna ook nog de rubberen riem die de rollen aandrijft, vond ik ook nog een moer terug onder de machine (nooit geweten waar die dan weer vandaan kwam) en was de aanslag zo krom als een hoepel (en de vervanging die Metabo toestuurde óók).

De mijne is ook retour verkooppunt gegaan en ik heb iets goeds gekocht.
 

Steve88

Actieve deelnemer
4 apr 2020
60
9
Ravels,Antwerpen,België
dag, ik heb dezelfde machine en de hoogte verstelling is bij mij trapgewijs (en niet traploos). Klopt dit, de importeur heeft niet gereageerd op mijn mail. Als iemand het antwoord heeft, dan hoor ik het graag.
Nee,is niet normaal! Ik heb deze machine ook en heb er eigenlijk nooit klachten over gehad,en ik heb er toch al best wat meters over en doorheen gejaagd
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.