Hoogslaper en kasten

Doc

Actieve deelnemer
Nog voor ik goed en wel met de bedstee begonnen was, kwamen HUN overburen kijken en die vroegen of ik ook een bed voor hun zoontje kon maken.
Zij wilden graag een hoogslaper, met daarnaast een kastenwand. Na een aantal schetsen een voorbeeld gemaakt in 3D.
4D2D956C-FC2B-4942-B6E7-37474BFEE0B7.jpeg

Na akkoord begonnen met het zagen van de onderdelen voor de kastenwand en toen dat gedaan was alles gaan monteren. Frame van de hoogslaper wederom van 2”x3”-en en dit afgewerkt met underlayment.
De kast is volledig 18mm MDF met verstelbare planken. Montage was een drama vanwege wederom een rookgasafvoer, maar met wat kunst en vliegwerk toch gelukt.
DF3B6DF2-F6AF-4A43-8B0C-C8F662F739FF.jpeg
ADBAEAC7-57B6-48A7-BE71-D12D9FCA3F10.jpeg
3A9B0BEF-73DF-4A03-BD20-18ACB33E6C98.jpeg
Tussen de strook op het plafond en de hoogslaper is nog een visnet gemaakt zodat hij niet uit bed kon vallen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Fluo en ZotVanHout

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.200
564
Lekker bezig!

Heb je het trapje dragend gemaakt? Zo heb ik lang geleden voor onze kinderen een stapelbed gemaakt, door simpelweg 1 bed in de hoek te zetten en een tweede bed erboven te hangen. Dat hing op alu profielen aan beide wanden en steunde met de vrije hoek op het trapje. Gaf een mooi ruim effect, het hoogste bed leek haast te zweven.

Een hopelijk overbodige opmerking, maar vanwege je status als starter:
Als je zo enthousiast bezig bent en de opdrachten via mond-op-mond reclame binnenstromen, kan dat een aanzuigende werking hebben op mensen die meer plannen en wensen hebben dan draagkracht. Ik hoef er niet beslist een reactie op maar zorg dat je betaald krijgt wat je levert, daar hebben beginnende ondernemers nog wel eens moeite mee. Als 1 op 3 niet betaalt is de motivatie gauw weg.
 

Doc

Actieve deelnemer
Lekker bezig!

Heb je het trapje dragend gemaakt? Zo heb ik lang geleden voor onze kinderen een stapelbed gemaakt, door simpelweg 1 bed in de hoek te zetten en een tweede bed erboven te hangen. Dat hing op alu profielen aan beide wanden en steunde met de vrije hoek op het trapje. Gaf een mooi ruim effect, het hoogste bed leek haast te zweven.

Een hopelijk overbodige opmerking, maar vanwege je status als starter:
Als je zo enthousiast bezig bent en de opdrachten via mond-op-mond reclame binnenstromen, kan dat een aanzuigende werking hebben op mensen die meer plannen en wensen hebben dan draagkracht. Ik hoef er niet beslist een reactie op maar zorg dat je betaald krijgt wat je levert, daar hebben beginnende ondernemers nog wel eens moeite mee. Als 1 op 3 niet betaalt is de motivatie gauw weg.
Ja, het trapje is dragend. Ik heb met de gatenfrees op mijn werk gaten in de stijlen gemaakt en de treden zeker 3cm er in verzonken, dus stevig is het wel. Ook het kastje onder het bed maakt deel uit van het frame van het bed.

Bedankt voor de tip, maar inderdaad overbodig. Ik laat het materiaal sowieso vooruit betalen en ik kijk altijd of ik aan de vraag kan voldoen. Als ik denk dat het teveel werk is dan sla ik het af. Dat is het voordeel van een vaste baan hebben en dit er naast doen. Het MOET niet 😁
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.