Bedstee met speelzolder

Doc

Actieve deelnemer
Mond-op-mond reclame doet wonderen, en niet snel na de eerste opdracht kwamen hun buren met de vraag of ik bij hen een bed kon maken voor hun zoontje.
Dat bed bleek een bedstee te zijn. Iets meer werk dan ik verwacht had maar wel een leuke uitdaging.

Uiteindelijk een heel frame van 2"x3" gemaakt en deze aan de binnenkant bekleed met 12mm multiplex van 62x122cm. De buitenkant volledig bekleed met vuren schroten. Er moest bergruimte komen voor boekjes en ook hier zat er weer een rookgasafvoer in de weg, maar hier konden we de ruimte mooi benutten voor een boekenkast, zowel in als buiten de bedstee. Boven de bedstee moest een speelzolder komen, die vanaf de zijkant bereikbaar zou zijn met een touwladder.
De klant heeft alles zelf geschilderd en aangekleed, en hun zoontje was supertrots op zijn nieuwe bed. Zelf ben ik ook erg tevreden over het eindresultaat.

IMG_9461_small.jpg IMG_9452_small.jpgIMG_9453_small.jpgIMG_9454_small.jpg
 
Laatst bewerkt:
T

The Freeman

Guest
Doc, super mooi gemaakt en fijn dat ze je nu al weten te vinden. Dat beloofd wat... Dit is zeker een project waar je trots op mag zijn. Top!

Zijn die twee openingen van de speelzolder helemaal open, of zit daar glas in? Ik vroeg mij af of het veilig is!
 

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.188
555
Prachtige bedstee en ook nog een mooie, goed bruikbare ruimte erboven.
Ze hebben het smaakvol afgewerkt, dat valt nog wel eens tegen als je zelf alleen de constructie doet :D
 

Doc

Actieve deelnemer
Doc, super mooi gemaakt en fijn dat ze je nu al weten te vinden. Dat beloofd wat... Dit is zeker een project waar je trots op mag zijn. Top!

Zijn die twee openingen van de speelzolder helemaal open, of zit daar glas in? Ik vroeg mij af of het veilig is!
Zijn inderdaad helemaal open. Er bestaat inderdaad een kans dat iemand er doorheen valt, maar dat is aan de ouders. Zij wilden het open houden (ik had nog voorgesteld om er spijlen in te maken, als een soort gevangenis).
 

Dunhans

Actieve deelnemer
24 jun 2012
415
30
Bergen op zoom
Mooi gedaan. Kennissen van mij hadden een grote en kleine kamer in de grote kamer ook zoiets gemaakt maar dan bovenin het bed. In de kleine kamer een gat in de muur naar een bed eronder. Zo beide kamers evenveel speelruimte
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.