Ik heb een honeydipper van "vers" berkenhout gedraaid. Het spatte gewoon tijdens het draaien, het draaisel was nat. Hoe kan het voorwerp het beste gedroogd worden, om barsten te voorkomen.
Ik heb een keer een werkstuk uit vers hout "half" afgedraaid en bewaard in een emmer met rondom (en in) het werkstuk de spaanders welke er tijdens het draaien af zijn gekomen.
Ik heb het werkstuk pas afgedraaid (na ongeveer twee weken meen ik te herinneren) toen het vochtgehalte onder de 15% was.
Ik heb een keer een werkstuk uit vers hout "half" afgedraaid en bewaard in een emmer met rondom (en in) het werkstuk de spaanders welke er tijdens het draaien af zijn gekomen.
Ik heb het werkstuk pas afgedraaid (na ongeveer twee weken meen ik te herinneren) toen het vochtgehalte onder de 15% was.
Hoi Bertsche
enkele lagen papier als een krant
en nog beter wat papieren zakken rond je stuk helpen om het niet te snel te laten drogen
het enkele dagen buiten laten drogen zodat het niet te snel gaat helpt voor mij ook goed
mvg tom
Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.