Holletjes en bolletjes

Chris1994

Actieve deelnemer
25 dec 2013
36
2
Kwadendamme
Hallo,

Hierbij een link naar een nieuwe video van Paul Sellers. In deze video legt hij uit hoe je de schaafbeitel van een profielschaaf kunt slijpen.


Met vriendelijke groet,

Chris
 
Laatst bewerkt:

Caspar Labarre

Actieve deelnemer
4 okt 2008
677
0
Hallo Casper,
Je bedoeld toch dat je dan je profielschaaf voor de laatste gang zoeter instelt?
Ik ga het eens proberen. Ben benieuwd of het lukt.

Ik heb ook een dado schaaf met een breedte en diepte stop, maar daar heb ik nog geen krul mee kunnen maken. :(

Groeten, Raymond

Hoezo niet? Neem m een keer mee dan fixen we m, als je in de buurt bent!

Groet,

Caspar
 

Caspar Labarre

Actieve deelnemer
4 okt 2008
677
0
Wat ook handig is om ronde verwarmingsbuizen 12, 15, 22 mm of grotere pijpen, pvc of metaal, van schuurpapier te voorzien en zowel zool als schaafbeitel tegelijk zuiver schuren. Dan de 55/60 graden 2e vouw op de beitel heel precies weg slijpen vanuit de gewenste 30 graden.

je kunt dezelfde bolle buis gebruiken om de holle beitel verder te slijpen door deze schuin te houden totdat de radius over een komt
 
Laatst bewerkt:

rosewood

Actieve deelnemer
1 jun 2015
46
0
Wat ook handig is om ronde verwarmingsbuizen 12, 15, 22 mm of grotere pijpen, pvc of metaal, van schuurpapier te voorzien en zowel zool als schaafbeitel tegelijk zuiver schuren. Dan de 55/60 graden 2e vouw op de beitel heel precies weg slijpen vanuit de gewenste 30 graden.

je kunt dezelfde bolle buis gebruiken om de holle beitel verder te slijpen door deze schuin te houden totdat de radius over een komt


Klinkt logies, goede tip!
schuurpapier en pijp; goede vervanger bij absentie slijpstenen,...bedankt
 
Laatst bewerkt:

rosewood

Actieve deelnemer
1 jun 2015
46
0
Cees geweldige info, ben gek van houten schaven, heb er nu een paar hol en bol maar van bepaalde maten nog geen setjes, dus voor mij goede info
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.