Holle vorm / urn .. Robinia en purperhart

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.171
352
Etten-Leur
De laatste paar weken ben ik bezig geweest met holle vormen en het daarvoor benodigde gereedschap. De eerste was Vederesdoorn met een Wengé dopje. Nu de tweede is Robinia met een Purperhart pinakel. De vorm is afgewerkt met Steinert Drechsleröl en de pinakal met <friction polish> van Chestnut. Plm 20 * 9 met een opening van 30 mm. De pinakel is plm 8 hoog.

Best leuk werk om die vormen te maken zo, maar man-man wat een gepruts om de krullen eruit te wurmen.DSC_0719.jpgDSC_0718.jpgDSC_0705.jpgDSC_0728.jpgDSC_0729.jpg
 

EdP

Post veel
4 jan 2016
1.592
540
Steenbergen, Noord Brabant
Ook heel mooi. Een gaatje van 30 mm is niet groot….dan heb je bekant een speciale pincet nodig voor die krullen….krijg je de binnenkant überhaupt nog een beetje afgewerkt door zo’n kleine opening?
 
  • Leuk
Waarderingen: wijk0983

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.171
352
Etten-Leur
Ook heel mooi. Een gaatje van 30 mm is niet groot….dan heb je bekant een speciale pincet nodig voor die krullen….krijg je de binnenkant überhaupt nog een beetje afgewerkt door zo’n kleine opening?
een schrapertje is eig alles om de ribbels zoveel mogelijk weg te werken, maar 't gaat op de tast
 

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.171
352
Etten-Leur
Ook mooi maar minder als de gleditsia
Ik ben een liefhebber van <om de vorm> vandaar dat ik die Robinia erg geslaagd vindt, maar het hout van Gleditisia zal veel meer mensen direct aanspreken, dat zie ik ook. Ik kijk nog naar de Wengé pinakal daarop, om het wat slanker te maken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.