Holle vorm uit esdoorn met slaap, dekseltje met piron/finial

EdP

Post veel
4 jan 2016
1.592
540
Steenbergen, Noord Brabant
Geen grote verhalen dit keer. Laatste werkstuk van deze vakantie.......Heerlijk bij die koelte:p. De foto's spreken denk ik voor zich.
DSC_0094.jpg
DSC_0095.jpg
De finial en het deksel zijn afgewerkt met wat ik voorhanden had: acrylverf om ze een zelfde kleur te geven: donkerbruin. Waterbeitsen heb ik nog niet ter beschikking, maar die gaan er nu wel komen. Zal gemakkelijker zijn om dat netjes af te werken.
DSC_0097.jpg
De holle vorm zelf is afgewerkt met verbeterde houtolie. Uithollen ging prima.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rmkat en FerryLeek

Aeolos

Actieve deelnemer
27 nov 2014
315
62
Fantastische tekening in dat hout! Zie dat er steeds meer verfijning in je werk komt, gaaf om te zien. Waar heb je de vorm mee uitgehold? Ik ben aan het nadenken over het aanschaffen van een uitholbeitel, lastig te kiezen uit zo veel aanbod :)
 

EdP

Post veel
4 jan 2016
1.592
540
Steenbergen, Noord Brabant
Waar heb je de vorm mee uitgehold? Ik ben aan het nadenken over het aanschaffen van een uitholbeitel, lastig te kiezen uit zo veel aanbod :)
Hoe herkenbaar:unsure:....daar heb ik best lang over zitten dubben, maar ben uiteindelijk voor een setje van Hope gegaan (via Drechsel Bedarf Schulte, worden hier in Nederland niet verkocht). Ik heb daar al een kleine uitholbeitel van geschikt voor doosjes en zo en daar kon ik vrij snel mee uit de voeten. Een niet zo lange leercurve dus. De grote heeft me daarin niet teleurgesteld;). Als je exact wilt weten wat ik heb gebruikt stuur ik je even een PB met de juiste gegevens.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.