Hoekaanslag Lineaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bassievain

Nieuw lid
14 dec 2013
1
0
Dag allemaal,

Ik besef me dat dit mijn eerste bericht hier is, maar ik heb ook zeker interesse, mocht er nog één beschikbaar zijn.
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.695
99
Utrecht
Om ook eens iets nuttigs voor de mede-woodworker te doen kan ik voor alle forumleden die te laat waren of de aanschafprijs toch nog te hoog vonden een 12mm berkenplex versie van de hoekaanslag maken. Ik doe dit dan zo ongeveer tegen de kostprijs van 12,50 euro incl. verzenden (envelop 2,- en verzenden via Kiala 4,-). Volgens mij gaan er eventueel zelfs wel twee in een envelop.

Hiervoor heb ik dan wel een kopie van de laatste tekening nodig. Of anders kan ik gewoon het eerste model maken wat ook op de onderstaande foto's te zien is.

Groeten Gerry

Bekijk bijlage 53086Bekijk bijlage 53087Bekijk bijlage 53088

Dit is de houten variant :) Hij is erg mooi, heb 'm alleen nog niet kunnen gebruiken...
 

Nico Kliko

Actieve deelnemer
14 dec 2014
423
30
Nijmegen
Chips! Ik heb een grove fout gemaakt naar in de facturen. Ik heb alle facturen naar belgie gemaakt met verlegde BTW. Maar dit kan alleen naar ondernemers als ik het BTW nr heb.
Dit heb ik van geen van alle Belgen.

Eerder heb ik deze intracommunautaire leveringen en diensten niet opgegeven bij de belasting en heb hiervoor een boete gekregen. Morgen is de laatste dag dat ik deze cijfers als nog kan doorgeven. Anders staat me een tweede boete te wachten. Helemaal mijn domme schuld hor!
Ik heb alle Belgen een mail gestuurd met een smeekbeden. Mocht je dit bericht eerder zien, kun je me dan antwoorden via mail.

Administratie vind ik nog wel het moeiliks van het hele ondernemen... Ik ben zo slordig..
Maar via deze harde weg leer ik het vast wel!
 
D

DervishD

Guest
Wij hebben op het werk gewoon een grote winkelhaak van berkenplex gemaakt waar we de liniaal tegenaan leggen. Dat lijkt mij toch echt veel sneller en simpeler.
 

mans

Post veel
12 feb 2012
1.061
106
waarom sneller, je moet ook nog eens een extra winkelhaak meeslepen.
 
D

DervishD

Guest
Euh, nee hoor. Wij hebben op het werk een vaste zaagtafel boven op de werkvloer.
 

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.763
459
Almere
Chips! Ik heb een grove fout gemaakt naar in de facturen. Ik heb alle facturen naar belgie gemaakt met verlegde BTW. Maar dit kan alleen naar ondernemers als ik het BTW nr heb.
Dit heb ik van geen van alle Belgen.

Eerder heb ik deze intracommunautaire leveringen en diensten niet opgegeven bij de belasting en heb hiervoor een boete gekregen. Morgen is de laatste dag dat ik deze cijfers als nog kan doorgeven. Anders staat me een tweede boete te wachten. Helemaal mijn domme schuld hor!
Ik heb alle Belgen een mail gestuurd met een smeekbeden. Mocht je dit bericht eerder zien, kun je me dan antwoorden via mail.

Administratie vind ik nog wel het moeiliks van het hele ondernemen... Ik ben zo slordig..
Maar via deze harde weg leer ik het vast wel!

Hoi Nico, ik hoop voor dat het nog lukt, zou je niet verdienen met alle moeite die je gedaan hebt!
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
is het niet sneller die paar facturen te crediteren, dan nieuwe te maken die goed zijn (voor voorlopig) en dan het verschil storten
Schiet je er nog steeds bij in, maar is wel goedkoper
voor elk btw nr. dat je dan wél krijgt doe je dat dan nog een keer maar dan omgekeerd (en heb je je centen weer terug)
 

brt

Actieve deelnemer
21 jul 2012
726
31
BE / Tienen
Het wordt 37,50 per stuk inlc btw en excl verzenden

Beste Nico,


Ik ben geen ondernemen en heb ook geen BTW-nummer.


Ik wil je er op wijzen dat de communicatie over de prijs dubbelzinnig is: op het forum in de postings over het onderwerp staat duidelijk in post nummer 20 dat de voorzien prijs inclusief BTW en exclusief verzending is.


Ik apprecieer wel het werk en de moeite die je in het project gestoken hebt en heb zeker een vorm van medeleven met wat nu plaatsvindt. Anderzijds heb je als bedrijf wel een boekhoudkundige verantwoordelijkheid, waarbij je in de fout bent gegaan. (Dit is een van de redenen waarom ik geen bedrijf begin...)


Gezien het vriendschappelijke karakter van het forum, ben ik eventueel bereid om in te gaan op een voorgestelde meerprijs geruime tijd na de ontvangst van de aanslag... Is het van mijnentwege (onzentwege: ik veronderstel dat er heel wat lotgenoten zijn...) overdreven om als tegenprestatie inzage in de boekhouding omtrent de verkochte aanslagen te krijgen?
 

Nico Kliko

Actieve deelnemer
14 dec 2014
423
30
Nijmegen
Nogmaals, het is mijn eigen schuld. Als je me inderdaad tegemoed zou komen.. zou dat heel aardig zijn. Maar voel je niet verplicht.

Over de prijs:
Eerste prijs was als de aanslag gelasersneden zou worden uit een dunnere plaat. 5mm plaat. toen we hebben besloten om de dikkere te nemen. Kwam er de helft meer materiaal bij kijken.Plus het moest gesneden worden door een watersnijder en kon dus niet meer mee met en andere opdracht van de metaalwerkplaats.

Dat was wat je wilde weten toch?

Beste Nico,


Ik ben geen ondernemen en heb ook geen BTW-nummer.


Ik wil je er op wijzen dat de communicatie over de prijs dubbelzinnig is: op het forum in de postings over het onderwerp staat duidelijk in post nummer 20 dat de voorzien prijs inclusief BTW en exclusief verzending is.


Ik apprecieer wel het werk en de moeite die je in het project gestoken hebt en heb zeker een vorm van medeleven met wat nu plaatsvindt. Anderzijds heb je als bedrijf wel een boekhoudkundige verantwoordelijkheid, waarbij je in de fout bent gegaan. (Dit is een van de redenen waarom ik geen bedrijf begin...)


Gezien het vriendschappelijke karakter van het forum, ben ik eventueel bereid om in te gaan op een voorgestelde meerprijs geruime tijd na de ontvangst van de aanslag... Is het van mijnentwege (onzentwege: ik veronderstel dat er heel wat lotgenoten zijn...) overdreven om als tegenprestatie inzage in de boekhouding omtrent de verkochte aanslagen te krijgen?
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.695
99
Utrecht
Wat onwijs vervelend Nico!
Toch wel heel erg jammer dat een forumdeal hier op uitloopt :(
Hopelijk is de schade niet te hoog en kunnen we hier inderdaad van leren voor een volgende keer!
Dat het een volgend project niet hoeft te belemmeren.
 

Nico Kliko

Actieve deelnemer
14 dec 2014
423
30
Nijmegen
Het gaat om rond de 100 euro BTW zonder boete. Ik heb vandaag gebeld met de belastingdienst. Er zit een kans in dat ik de boete niet hoef te betalen. Omdat ik eigenlijk dit onderdeel had hoeven invullen. Dit bedrag moest gewoon bij m`n andere omzet erbij. Maar de boete weet ik vooraf dus nog niet.
 

Zjerardo

Actieve deelnemer
10 mrt 2014
48
0
Hoi Nico

Ik had al verschillende mailtjes gestuurd met de vraag hoeveel ik nu nog bij moet betalen voor die BTW maar ik heb hier nog geen antwoord op ontvangen.
Dus probeer ik het via deze weg nog maar eens.

Hoeveel % btw komt er bij voor nederland? 21%? 19%? en moet ik dat ook over de transportkosten betalen of enkel het bedrag van de hoekaanslag?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.