Hoe ziet jouw toogijzer/nagel Uit?

Nerf

Actieve deelnemer
26 jun 2016
573
283
Deze heb ik jaren geleden gemaakt. Pergola met speelhuisje , heb hier geen toogpen voor gebruikt maar eiken toognagels met een puntje. Kan iemand me vertellen waarvoor een toogpen dient? Is dat om de verbinding alvast "vast te trekken" voor je er een toogpen in slaat?
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.074
414
Volgens mij wel ja. Met een houten toogpen loop het risico dat de afwijking tussen beide gaten te groot is en je de toogpen voortijdig vast loopt. Met een stalen pen ruim je het gat als het ware vanzelf, omdat je veel meer geweld kunt toepassen. Overigens bedankt voor de link naar je pergola met speelhuisje. Daarin verwijs je weer naar ene manier om zelf toognagels te maken. Ik heb er denk ik maar 4 nodig en dan is het wel een beetje zonde geld om ze per 50 te moeten kopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nerf

Roel22

Post veel
27 feb 2017
916
318
Zoek een smid in de buurt om ze te laten maken. Héél duur zal het niet zijn mijns inziens, het zijn uiteindelijk heel simpele dingen. En zo'n handgesmede nagel heeft ook wel iets natuurlijk....
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.074
414
Ik zoek geen nagels, maar het ijzer. Maar of ik sla er gewoon ik 1x een houten toognagel in, of ik koop een stukje rondijzer waar ik een punt aan maak. Tenzij ik nog iets op MP kan vinden.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.