Hoe voorzichtig moet je tegenwoordig zijn met tweede hands aankopen ?

Charel09

Post veel
10 sep 2014
2.057
1.000
Antwerpen
Ik had graag jullie mening gehoord ivm volgende :

ik had een deal voor handgereedschap voor in totaal van €500. Voor zo’n bedrag wil ik het gereedschap wel eerst zien en controleren vooraleer ik betaal dus dat betekent dan wel meestal cash betalen want online betalen gaan nog steeds niet altijd direct en dan sta je daar.
Nu wil de verkoper wel eerst samen met mij naar een cash-punt rijden om het geld te storten (en te verifieren dat het geen valse biljetten zijn) vooraleer de deal plaats vindt. Dat gaat mij dan weer te ver : met een wildvreemde in mijn auto ergens naar toe rijden met mijn cash.

Wat is jullie mening ?

Rizz

Oud hout
15 apr 2014
2.718
945
Moordrecht
Hooguit achteraan rijden.. Ik zou dat ook niet doen.. Wel een verkoper die slecht van vertrouwen is dan, wellicht ooit een slechte ervaring gehad?

Maar hoezo gaat online betalen niet direct? Hier in Nederland wel, heb daar nog nooit problemen mee gehad. Tikkie of betaalverzoek direct vanuit de bankapp. Komt altijd direct aan.

Charel09

Post veel
10 sep 2014
2.057
1.000
Antwerpen
Maar hoezo gaat online betalen niet direct? Hier in Nederland wel, heb daar nog nooit problemen mee gehad. Tikkie of betaalverzoek direct vanuit de bankapp. Komt altijd direct aan.
al een paar keer slechte ervaringen mee gehad zeker met betalingen van Nederland bank naar Belgische bank, ook al is directe overschrijving verplicht sinds Jan-25

KrisG

Actieve deelnemer
3 jan 2017
366
49
Vlaams-Brabant, BE
Geen idee hoeveel materiaal het is, maar spreek af aan een cashpunt en regel alles daar in de kofferbak. Kan jij kijken, cash betalen en hij naar binnengaan om je geld te controleren.
In de maffiafilms maken ze het niet zo ingewikkeld, maar ja...

jorisvh

Post veel
is het een Belgische verkoper?
dan zou een instant overschrijving toch moeten werken?
met een QR-code via payconiq i.o.d. zijn er limieten per transactie, per dag, per week, ... die voor elke bank anders zijn. dus dat kan inderdaad al eens niet lukken.

als digitaal niet werkt, kan kan je niet samen (apart) maar een flappentap rijden? jij haalt geld uit de muur en geeft het aan de verkoper. dan heeft de verkoper toch geen reden om te denken dat je de biljetten zelf gedrukt hebt.

7 mrt 2015
1.158
369
P'beek
Ik had graag jullie mening gehoord ivm volgende :

ik had een deal voor handgereedschap voor in totaal van €500. Voor zo’n bedrag wil ik het gereedschap wel eerst zien en controleren vooraleer ik betaal dus dat betekent dan wel meestal cash betalen want online betalen gaan nog steeds niet altijd direct en dan sta je daar.
Nu wil de verkoper wel eerst samen met mij naar een cash-punt rijden om het geld te storten (en te verifieren dat het geen valse biljetten zijn) vooraleer de deal plaats vindt. Dat gaat mij dan weer te ver : met een wildvreemde in mijn auto ergens naar toe rijden met mijn cash.

Wat is jullie mening ?
Niet doen. Raar verhaal.
Online betalen is praktisch direct.

Zelf iets vergelijkbaars meegemaakt, liep niet goed af.

• Leuk
Waarderingen: Houtsoort

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
10.571
3.880
Als ik geen goed gevoel heb bij een transactie, loop ik weg. Maar andersom heb je ook. Je zegt duidelijk dat je het geld cash wil hebben en dan willen ze met hun telefoon betalen. Doei, ga maar ergens pinnen.

• Leuk
Waarderingen: AvdLinden en 48rmc

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
1.291
1.072
Nootdorp
Mijn duit in het zakje. Er is natuurlijk sprake van fraude en misleiding. Maar als ik koper ben in deze situatie, dan zou ik afhaken. Komt vanzelf wel een andere top-situatie voorbij.

• Leuk
Waarderingen: LukeB2530

48rmc

Post veel
2 dec 2021
831
331
Middelburg
Als de verkoper zoveel vertrouwen heeft zou ik uberhaupt afhaken, er zijn genoeg goede deals te maken op het internet kwestie van geduld hebben

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.952
1.317
Riemst
Mogelijk is de verkoper in het verleden zelf slachtoffer geworden van oplichting en betaald geweest met nepgeld. Hij zal terecht redeneren: geen tweede keer en eerst geld op echtheid controleren.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.