50mm op een 8mm steeltje? Ik zou het niet aandurven.Als je een goedkope frees zoekt even goed zoeken op het www. zoekterm round nose bit of round nose router bit er zijn best rare maten te koop. Mijn advies neem die grote maten alleen in 12mm of 1/2" en een zware freesmachine. Hier een willikeurige link. https://www.dennisdeal.com/products...XsryyTZM0zRrLuu2o4BbJnEHdIsM4prBoCiScQAvD_BwE
Wil je info over de maten die te krijgen zijn https://www.whitesiderouterbits.com/collections/round-nose-core-box/products/1417
Deze laatste heeft zelfs een 8mm variant in een diameter van ongeveer 50mmRound nose router bits 7/8/914 | Industrial router bits | CMT Orange Tools Worldwide
Looking for Round nose router bits 7/8/914? You will find them in the Industrial router bits section of the CMT Orange Tools website. Visit the product page!www.cmtorangetools.com
Dit van de 8 mm variant is een foutje van mij even de diameter en hoogte verwisseld.
De laatste twee zijn echter wel kwaliteitsfrezen. cmt is in Italie een stuk goedkoper.
My thoughts exactly.Dat is geen optie die ik een beginnend houtbewerker zou aanraden.
Dit daarentegen lijkt me de de perfecte aanpak voor iemand die begint met houtbewerken! Verlijmen, raspen, schuren, afwerking,... Als je via iemand een plank of twee kan laten schaven tot pakweg 10 a 15mm dikte kan je die daarna zelf opdelen en verlijmen. Veel plezierOf op de JBF methode(vrij vertaald: simpel denken):
je kunt het blok samenstellen uit een aantal plankjes. Als je het profiel met de holling op de kopse kanten overneemt en de plankjes aan de hollingzijde een heel klein beetje overlengte geeft bij het zagen, heb je de grondvorm er al zowat in zitten. Dan lijmen. Maak een schuurblok met het ronde tegenprofiel. Die kun je met schaaf, rasp en vijl goed in vorm krijgen. Daarmee kun je de holle vorm netjes rond schuren. Hoe dunner de plankjes die je gebruikt bij het deel met de holling, hoe dichter je bij een nette radius kunt komen, ergo: minder schuren noodzakelijk.
+1gat in balk boren. balk doorzagen. heb je er twee.