Hoe Scheppach langgatboormodule LBE 16 plaatsen op HM1

Jsm

Nieuw lid
24 aug 2023
7
2
Groningen
Allen,

Sinds kort ben ik in het bezit van een langgatboor module LBE16. Wanneer ik deze wil plaatsen op mijn HM1 stuit ik tegen het volgende probleem:

- Wanneer ik de langgatboor module ophang in de bovenste 2 paspennen/geleiderstangen komt de onderkant van de langgatboormodule tegen de paspennen van de onderkant aan (zie foto 2 en 4).
- Het lijkt dus zo te zijn dat het aluminium blokje met klemmechanische te ver naar beneden zit (of de geleiderstang te hoog in dit mechanische zit) . Ik heb geprobleerd om de inbus hieruit te halen en zo de geleiderstang naar beneden te doen maar dit lijkt niet te lukken. Klopt dit? Zie figuur 3

Vermoedelijk is het heel simpel dus voordat ik verder dingen uit elkaar haal wil ik jullie vragen hoe ik dit hoor te bevestigen. Het setje is verder compleet met spantang, boorkop + conisch invoerstuk.

Alvast bedankt voor het meedenken en ik hoor het graag!

met vriendelijke groet,

JSM
 

Bijlagen

  • 1.PNG
    1.PNG
    373,6 KB · Weergaven: 31
  • 2.PNG
    2.PNG
    691,8 KB · Weergaven: 31
  • 3.PNG
    3.PNG
    627,2 KB · Weergaven: 30
  • 4.PNG
    4.PNG
    746,2 KB · Weergaven: 31

Jsm

Nieuw lid
24 aug 2023
7
2
Groningen
Dag chevy 66,

Als ik de vandiktebank verstel gaan de blokjes idd mee naar boven. De geleiderstang echter ook waardoor de afstand tussen blokje en bovenkant geleiderstang hetzelfde blijft.

Hoort dit anders te zijn?
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.100
2.612
In die blokjes zit toch een inbusboutje? Als je die losdraait kan je de stang verschuiven, ten opzichte van het blokje. Dat doe je, zodat het aanbouw deel netjes in de vergrendeling valt. Dan de inbusboutjes weer aandraaien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jsm

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.255
304
Heelsum
In die blokjes zit toch een inbusboutje? Als je die losdraait kan je de stang verschuiven, ten opzichte van het blokje. Dat doe je, zodat het aanbouw deel netjes in de vergrendeling valt. Dan de inbusboutjes weer aandraaien.
en als dit niet kan dan zitten ze vast.... schoonmaken, kruipolie etcetera dan moet je ze kunnen verstellen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jsm

Jsm

Nieuw lid
24 aug 2023
7
2
Groningen
Dank voor de snelle reacties! Bij mij moet dit geleidersysteem dan wel vast zitten.

Ik laat weten als dit is gelukt.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.