Nu heb ik alleen nog een paar trappers nodig en ik kan mijn eigen stroom opwekken

.
Goed, de boel staat dus. Het LIEFST had mijn OCD de motor ónder het rode frame gemonteerd, maar daarvoor was 1) de snaar niet lang genoeg en 2) niet genoeg ruimte achter de leren band.
Bij het monteren van de 'versnellingsbak' op het rode frame bleek dat de lagers van die as flexibel zijn, maar afhankelijk van hoe je het monteert loopt het wiel soms niet 'vrij' (het loopt een beetje aan, dus). Dat, en het op spanning zetten van de leren riem heb ik opgelost met van die verende ringen tussen de bouten aan de voorzijde. Ik kon de bouten aandraaien en tegelijkertijd zo stellen dat hij vrij liep én de band mooi op spanning loopt. Verstellen is simpel door hem van het grote wiel te laten lopen onderop (even duwen naar links en met de hand roteren) en dan op een andere poelie zetten.
Zoals gezegd heeft de motor een schuifsysteem dus die v-snaar op spanning zetten was een stuk eenvoudiger.
Last but not least:
de stekker lijkt wel van metaal te zijn, en dat zint me helemaal niet, nog los van het feit dat ik zo'n contact niet eens heb in mijn werkplaats uiteraard

. Ik moet dus een snoer gaan regelen met moderne stekker om hieraan te maken en dan kunnen we de boel gaan testen. Indien het goed werkt maak ik een ombouw voor de riem/snaar/polie-inrichting zodat er geen uitstekende lichaamsdelen in gevaar kunnen komen.