Hoe plinten op de muur onderlangs afzagen?

Nova

Actieve deelnemer
17 nov 2014
512
57
De kopse kant van het laminaat moet toch ook onder de plint zeker, hoe wil je dit doen.

Mijn idee is ook er gewoon van afblijven.
 

Die Lange

Nieuw lid
17 jul 2016
15
0
Allemaal bedankt voor jullie reacties :D
Het ziet er naar uit dat ik nog eens goed met mijn buurtjes moet gaan praten of ze het echt wel zo willen doen.
En anders heb ik nog wel een paar vragen voor die leuke dame uit het filmpje. Die is de enigste met ervaring met deze methode.
Eens langs gaan om te kijken of het gelukt is :p
 

BasRonin

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
330
11
Ik ben met je eens dat het allemaal goed lijkt te lukken op het filmpje maar vraag me af of het doel wel is om daar nieuw laminaat onder te schuiven, dit is namelijk onmogelijk met klik laminaat omdat je dit er onder een bepaald aantal graden in moet klikken. Maar wat is nou de moeite van de plinten eraf trekken, opnieuw leggen en de plinten er weer perfect tegen aan te plakken en netjes af te kitten aan de bovenkant?
 

BasRonin

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
330
11
Overigens dat van die parketveren is onzin. In mn leven heel wat laminaat vloeren gelegd, zwevend, nooit gehoord van parketveren. Enige belangrijke is ondervloer.
 

WR1944

Oud hout
In mijn ogen is de enige praktische oplossing de plinten als de muur beschouwen en het laminaat als zodanig leggen. Voldoende ruimte rondom en plakplinten aanbrengen als afwerking. Aan deze kant van de plas wordt er vaak een kwart ronde strip gebruikt die met koploze nageltjes wordt vast gezet.
 

NL-Mikkla

Actieve deelnemer
7 mrt 2015
154
0
Een multitool zal wel erg lang duren, je zaagt maar een paar cm per keer toch.
Een beetje kamer heeft al snel, wat? 40-50 meter plint?

Kan je geen handcirkelzaag op de zijkant leggen en die langs de plint halen?
Die van mij zaagt erg dicht langs de kant zal ik maar zeggen.
De stukken waar je niet bij kan daar zou je dan alsnog die multitool voor nodig hebben
Zou wel eerste even oefenen op een proefstuk

Andere opties zijn er al gegeven maar dat wil men niet.
Je moet iig een keuze maken waar je zelf ook vertrouwen in hebt, anders niet aan beginnen.
 

matrex-online

Actieve deelnemer
27 feb 2013
278
2
Het laminaat binnen de oude plinten leggen. Op het laminaat een plakplint plakken om de ruimte tussen laminaat en oude plint te dichten :) Dit is het makkelijkst
 

Die Lange

Nieuw lid
17 jul 2016
15
0
Ik heb vanavond overleg gehad met mijn buren. Ze zijn het gelukkig eens met maar 3 muren doen. Over alle andere problemen mogen ze nog ruim 3 weken nadenken want ik vertrek over een paar daagjes naar de spaanse zon :eek:

Ik ben met je eens dat het allemaal goed lijkt te lukken op het filmpje maar vraag me af of het doel wel is om daar nieuw laminaat onder te schuiven, dit is namelijk onmogelijk met klik laminaat omdat je dit er onder een bepaald aantal graden in moet klikken. Maar wat is nou de moeite van de plinten eraf trekken, opnieuw leggen en de plinten er weer perfect tegen aan te plakken en netjes af te kitten aan de bovenkant?

Bas Ronin . Ik heb het gewoon gevraagd. Nee. Ik ben niet bij haar langs gegaan ;) maar op you tube gewoon vraag er onder gezet. En ze gaf nog antwoordt ook. Het was ook voor laminaat leggen. Die laatste vraag van jou had ik toen nog niet dus geen antwoord op.
 

Die Lange

Nieuw lid
17 jul 2016
15
0
Dit gaat natuurlijk niet. Allereerst kost dit veel zaagjes. Elke keer als je er door bent komt je op steen. Zoals reeds door enkele vermeld : hoe krijg je het laatste deel op zijn plek.
Gewoon de hele zooi eraf slaan. Vloer leggen en plinten monteren en repareren.

Het klopt wat je zegt Wim Kluck. De dame schreef onder haar filmpje als antwoord op mijn vraag dat ze meer als 20 zaagblaadjes had gebruikt. Het worden voor de klus die ik ga doen niet 4 maar 3 muren. Dus dan moet dat laatste deel wel lukken.
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.119
243
Goeree-Overflakkee
Een multitool zal wel erg lang duren, je zaagt maar een paar cm per keer toch.
Een beetje kamer heeft al snel, wat? 40-50 meter plint?

Met een WSE-blade gaat het best snel. Je moet wel een goede diepte /markering/aanslag maken, om te voorkomen dat je in de steen zaagt.

Ik zou er zelf voor kiezen de oude plint eraf te halen. Als je het met een scherp mes insnijdt (desnoods met de occilerende machine), is er weinig risico op beschadiging van de muur. En een eventuele reparatie kost véél minder tijd dan de plint op de vloer in te korten.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.