Hoe multiplank vloer leggen?

Alex Timmermans

Actieve deelnemer
6 sep 2020
72
16
Ik ga met een week of 2 55m2 multiplank leggen. Ik twijfel echter nog wat de beste manier zal zijn.
Zeker is dat ik deze op 3mm “rubber” ga legger voor het geluid. Zwevend dus.
Maar de twijfel zit ‘m in, of verlijmen (met en groef) of los met spanveren rondom.
Ruimte is grofweg 6x9m. Bij 9m in de lengte en dus bij 6m in de breedte. Planken zijn 23cm breed, 15mm multiplex en daarop 5mm massief.

Tips???
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.140
2.625
Als er geen vloerverwarming in ligt, zou ik het los leggen, met veren onder de plint. Multi werkt minder dan massief. En je kan het eventueel meenemen als je gaat verhuizen.
 

Alex Timmermans

Actieve deelnemer
6 sep 2020
72
16
Als er geen vloerverwarming in ligt, zou ik het los leggen, met veren onder de plint. Multi werkt minder dan massief. En je kan het eventueel meenemen als je gaat verhuizen.
Inderdaad geen vloerverwarming.
Het evt. Verhuizen is de komende jaren zeker niet aan de orde. Nu net, na 24 jaar, alles aan het opknappen 😜
 

olivier_a

Actieve deelnemer
20 jun 2017
166
58
Brussel
Omdat je over rubber spreekt, kijk eens naar Elastilon Systemen - Elastilon . Ik heb 60m2 meerlaags parket hierop gelegd op de benedenverdieping en na 8 jaar ligt dat nog perfect, geen kieren, zonder veren te gebruiken. Enkel de planken extra verlijmd op de kopse tand/groef.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.