Hoe men een houten stoel bouwt

Bij SWR weten ze wat ambacht is en hebben ze door dat het gekoesterd moet worden. Deze zender heeft enorm veel waardering voor mensen die nog ambachtelijk maar toch ook met moderne techniek ( video van hoeven een trap bouwt ) schitterende producten maakt. Gisteren nog gekeken naar de video van die vakman die schaven maakt.

Gewoon prachtig, er staan heel veel interessante video's van SWR online (YouTube)

Ook deze over het tot stand komen van een stoel is het kijken waard.

Gr Edwin
 
  • Leuk
Waarderingen: RPT en mathieu

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.790
749
Enschede, Twente
Wat me opviel is dat de stoelenmaker het vak leerde in de VS en daar ook 10 jaar gewerkt heeft. Gebruikt dan ook veel Amerikaans gereedschap en benoemt die ook op zijn Angelsaksisch.
Verder leer je dat hij vijf dagen over een stoel doet en dan word ik heel benieuwd naar het prijskaartje dat eraan hangt...
 
  • Leuk
Waarderingen: mathieu

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.510
969
Riemst
Wat me opviel is dat de stoelenmaker het vak leerde in de VS en daar ook 10 jaar gewerkt heeft. Gebruikt dan ook veel Amerikaans gereedschap en benoemt die ook op zijn Angelsaksisch.
Verder leer je dat hij vijf dagen over een stoel doet en dan word ik heel benieuwd naar het prijskaartje dat eraan hangt...
De tafels zijn in ieder geval niet goedkoop.
Je krijgt in ieder geval een uniek stuk.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.